دبير دفتر تحكيم وحدت گفت: جنبش دانشجويي براي رسيدن به اهداف انقلابي و آرماني خود در مقابل كج‌روي‌هاي برخي از مسئولين نمي‌تواند سكوت كند و برخي از مسئولان خبره جامعه را مورد انتقاد خود قرار مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهدي اميريان دبير دفتر تحكيم وحدت در كنفرانس خبري دبيران تشكل‌هاي دانشجويي در دفتر جامعه اسلامي دانشجويان، در ارتباط با وجه تمايز جريان‌هاي دانشجويي با ديگر اقشار جامعه اظهار داشت: آرمان‌خواهي، عدالت‌خواهي،‌ فعاليت‌هاي عاري از شهرت طلبي و مطالبه‌گري اساس تشكيلات دانشجويي است.

وي افزود: عدم برداشت صحيح از مطالبات دانشجويي، مسئولين را در تصميم گيري‌هايشان دچار اشتباه مي‌كند.

اميريان با بيان اينكه در گذشته تعدادي از دانشجويان كه به اپوزيسيون نظام تبديل شدند يادآور شد: در حال حاضر جنبش دانشجويي با حذف اپوزيسيون داخلي خود به اصالت جريان دانشجويي بازگشت كرده و انتظار برخي از مسئولين از جريان دانشجويي اين است كه در تحليل و تاييد فعالان سياسي گام بردارند.

اين فعال دانشجويي بيان كرد: جنبش دانشجويي براي رسيدن به اهداف انقلابي و آرماني خود در مقابل كج‌روي‌هاي برخي از مسئولين نمي‌تواند سكوت كند و برخي از مسئولان خبره جامعه را مورد انتقاد خود قرار مي‌دهد.

وي ابراز داشت: فعاليت قواي مقننه و مجريه به عنوان دستگاه هاي مشخص در كشور در سطح افكار عمومي تاثير گذاشت و در اين راستا دانشجويان دلسوز با دقت نظر بيشتري اعمال قواي سه‌گانه‌ را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

دبير دفتر تحكيم وحدت اظهار داشت: منكر خدمات قوه قضاييه در كشور نيستيم ولي با اين حال حاضر به پذيرش يك سِري احكام صادره از سوي اين قوه عدالت‌خواه نيستيم.

وي در انتقاد از تعلل قوه قضاييه نسبت به يكسري از پرونده‌هاي مفتوح در كشور تصريح كرد: پرونده بازداشتگاه كهريزك و پرونده‌هاي مفاسد بزرگ اقتصادي بايد هر چه سريعتر مورد بررسي قرار بگيرد و تمام شبهات را براي ملت فهيم ايران برطرف سازد.

اميريان گفت: سوء برداشت افكار عمومي با توجه به رفتارهاي دوگانه قوه قضاييه جاي بحث است كه اگر دستگاه مربوطه بنا به تناسب جامعه يكسري اولويت‌ها را مشخص و تنظيم نكند به جامعه آسيب‌هاي  جدي وارد مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه جنبش دانشجويي بايد نسبت به يكسري مسائل، حساسيت بيشتري از خود نشان دهد بيان داشت: نطق يك نماينده منتخب در مجلس شوراي اسلامي كه عليه وي اعلام جرم مي شود بايد از سوي دانشجويان مورد بررسي قرار گيرد چرا كه در غير اين صورت آزادنديشي از بين مي‌رود.

اميريان در انتقاد از عملكرد برخي از مسئولين نظام تاكيد كرد: عملكرد برخي نبايد به اساس نظام آسيب وارد كند و همه بايد به دنبال حفظ وحدت و انجام و جلب رضايت مردم باشند تا كارشكني‌هاي غرب به شكست بيانجامد.

دبير دفتر تحكيم وحدت با بيان اينکه قوه قضاييه با احكام صادره خود به گونه اي رفتار مي‌كند كه ديگر نبايد هيچ انتقادي به مسئولين كشوري داشت، افزود: مسلما هر حكومتي با موافقان خود به نحو احسن رفتار مي‌كند و آنچه حائز اهميت است چگونگي رفتار با منتقدين است كه در حال حاضر شاهد بدرفتاري برخي مسئولين با منتقدين دانشجوي هستيم.

اين فعال دانشجويي در پايان ابراز داشت: تنگ نظري برخي از مسئولين در برخورد با انتقادات، فضاي محدودي را در دانشگاه ها به وجود آورده است و اين افراد مسئول براي آگاهي‌سازي در بين اذهان عمومي نبايد انتقادات صريح دانشجويي را با برخورد‌هاي خود مخدوش كنند.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: امیریان ، تحکیم ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار