بازيگر سينما و تلويزيون گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش هنرمندان، آنها را صاحب جشنواره فیلم فجر کرد.

عبدالرضا اکبری بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به وجود جشنواره فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: اگر بخواهیم از دیدگاه فرهنگی سخن بگویم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنرمندان صاحب جشنواره ای به نام فجر شدند که این خود اتفاق بزرگی بود.
وی افزود: بیشتر هنرمندان با شروع فعالیت خود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به پول کار و ساخت یک اثر فکر نمی‌کردند و مسائل مالی خیلی برایشان مهم نبود.
اکبری ابراز داشت: در حال حاضر و به دلیل مشکلات اقتصادی عده ای به دنبال کاسبی در هنر بوده و تا پولی در کار نباشد به فعالیت نمی پردازند.
این بازیگر با اشاره به شور و هیجانی آن دوران تصریح کرد: زمان پیروزی انقلاب اسلامی و به واسطه شور و هیجان همه هنرمندان، چون هر اثری با عشق ساخته می شد به ماندگاری خاصی دست می یافت.
اکبری در خصوص جنگ تحمیلی و تلاش مردم برای دفاع از کشورمان گفت: در مدت کوتاهی از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی به اجبار وارد جنگ تحمیلی شدیم و کشورمان با دادن شهدای بسیاری توانست به پیروزی دست یابد.
وی با اشاره به تلاش هنرمندان در آن زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن اظهار داشت: زمانی که بچه ها خواستند از کشورشان دفاع کنند دفاع مقدس شکل گرفت و هنرمندان ما نیز در آن دوران با ساخت آثار جنگی، تلاش مردان بزرگ ایران زمین را به تصویر کشیدند.
اکبری در خصوص حضور و تلاش خود در عرصه تئاتر اظهار داشت: با همه اتفاقات آن زمان من دانشجوی تئاتر بودم و بدون هیچگونه پارتی بازی به این حرفه آمدم و با توجه به اعتقاد و ضوابط آن دوران کار خود را انجام دادم.
وی خاطرنشان کرد: در هر صورت این انقلاب با تلاش و همدلی و اندیشه همه مردم به وجود آمد و اکنون با وجود مشکلات اقتصادی که در هر جامعه ای وجود دارد نباید از همه تلاشهایمان ناامید شویم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار