نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما از وزیر کشاورزی خواسته‌ایم تا در تبدیل کشت و صنعت مغان به مرکز دانشگاهی رشته کشاورزی با محوریت شمال غرب کشور دستور لازم و اقدام ضروری را صادر کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام حبیب برومند افزود: به دلیل آنکه کشت و صنعت از سود‌دهی کافی برخوردار نیست و در طول سال‌های اخیر نیز به مرحله ضرر‌دهی رسیده است ما خواستار تبدیل این بنگاه عظیم اقتصادی به مرکز علمی و عملی دانشگاهی در رشته‌های مختلف کشاورزی و تحصیل دانشجویان در این مجموعه شدیم تا بتوانیم این مجموعه بزرگ را در آینده نزدیک به یک مرکز دانشگاهی گسترده و قطب تحصیلات کشاورزی تبدیل کنیم.

وی گفت: در این زمینه رئیس جمهور دستور ویژه‌ای را صادر کرده است تا با عنایت ویژه دولت و استثنا شدن این بنگاه اقتصادی از اصل 44 بتوانیم کشت و صنعت مغان را به مرکز علوم کشاورزی و تحصیل کارشناسان زبده با گرایش‌های مختلف تبدیل کنیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: از این طریق می‌توانیم این مجتمع عظیم را به مرحله سود‌دهی و همچنین منفعت‌رسانی تبدیل کنیم که تلاش‌های عمده و مضاعفی نیز در این راستا صورت گرفته است.

برومند به ضعف مدیریتی کشت و صنعت مغان و حل نشدن مشکلات در سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت:‌ یکی از دغدغه منطقه مغان بیکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی و دیگر رشته‌های مرتبط است که با فعال شدن مجموعه کشت و صنعت به عنوان یک مرکز دانشگاهی می‌توان زمینه اشتغال مولد را نیز فراهم کرد.

وی افزود: به جای توجه به کشت و صنعت مغان که توان اشتغالزایی 2 تا 3 هزار نفر را دارد می‌توان با تسریع در تکمیل پایاب سد خداآفرین برای حدود 35 تا 40 هزار نفر اشتغال مولد ایجاد کرد و به همین دلیل ضرورتی ندارد به مدیریت گسترده کشت و صنعت مغان دل ببندیم و یا بخواهیم از این بنگاه اقتصادی در‌آمد و اشتغالزایی آنچنانی به دست آوریم./س

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، و ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.