براي توليد لباس تنها نبايد به شاخصه اقتصادي آن فكر كرد چرا كه فرهنگ امروز كشور ما متأثر از پوشش و پوشاك جامعه است.

حميد شاه آبادي، معاونت هنري وزارت ارشاد اسلامي در گفتگو اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص نمايشگاه مد و لباس عنوان كرد: چرخه توليد لباس در كشور ما و همين طور در ديگر كشورهاي جهان يك چرخه اي با مؤلفه هاي متعدد از ايده پردازان و طراحان لباس، توليد كنندگان و توزيع كنندگان است.
وي ادامه داد: در كشورمان لباس هايي كه مردم ما استفاده مي كنند و فقط صرف يك كالاي اقتصادي است و بايد به پوشش به معناي واقعي خودش كه يك اثر فرهنگي است نگاه كنيم.
شاه آبادي لباس را نشانه شخصيت و استقامت فرد عنوان كرد و گفت: بسياري از لباس ها بار فرهنگي به همراه دارد و وظيفه اصلي متوليان عرصه فرهنگ اين است كه لباس را تنها به عنوان يك كالاي اقتصادي توليد وي در خصوص پيشرفت هاي يك سال اخير متوليان كار گروه ساماندهي مد و لباس اظهار داشت.
در يك سال اخير با برگزاري نمايشگاه هاي در خصوص مد و لباس زمينه تعامل جدي با طراحان و توليد كنندگان را برقرار كرديم.
شاه آبادي در ادامه گفت: ديگر بايد از نمايشگاه فاصله بگيريم و فاز دوم كار را به انگيزه در خدمت گرفتن بخش خصوصي توليد، طراحي را آغاز كنيم.
شاه آبادي در ادامه در مورد افزايش بودجه سازمان سينمايي عنوان كرد: مجلس محترم براي حوزه هاي سينمايي و حوزه معاونت هنري بودجه همه ساله متناوب خود را ارائه داد.
وي خاطرنشان كرد: امسال اقتصاد مقاومتي را خواهيم داشت و ما ساعي مي كنيم با همان بودجه اي كه داريم، نيازهاي هنري جامعه هنري را برطرف كنيم./
برچسب ها: شاه آبادی ، فرهنگ ، پوشش ، پوشاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار