در مراسم اختتامیه برنامه هنری "گوهر هدایت" به اهمیت پرداختن به موضوع عاشورا در آثار هنری اشاره و جاری شدن اشک در عاشورا با عنوان بالاترین عبادت عنوان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتامیه برنامه هنری "گوهر هدایت" با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مفید کیایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیف جمالی مشاور راهبردی وزیر ارشاد و دبیر این برنامه در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم درباره تلاش هنرمندان در پرداختن به موضوع عاشورا گفت: اینکه پروردگار هنرمندان شرکت کننده در برنامه "گوهر هدایت" را برای بیان عاشورا انتخاب کرده یک گزینش ویژه و استثنایی است.
وی افزود: با این انتخاب شما خواهران و برادران که دستی بر انواع متنوع هنر دارید عاشورا را به خوبی ترسیم کرده و در معرض نگاه دیگران قرار دادید.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانگونه که خداوند اصحاب اباعبدالله را انتخاب کرد دوستداران و شیعیان آن حضرت نیز انتخاب شدگان حق هستند.

*شعرای بزرگ در کنار چوبه دار
وی خاطرنشان کرد: شعرای بزرگی که چوبه دار را با خود حمل می کردند و آماده شهادت بودند، لحظه ای از دفاع از پروردگار تردید نداشتند.
حجت الاسلام ابوترابی در ادامه گفت: قلب انسان از واقعه عاشورا محزون می شود و کسانی که این فضای حزن را به وسیله تعزیه خوانی و آثار هنری فراهم می کنند مقام ویژه ای دارند چرا که یکی از بالاترین عبادات جاری شدن اشک در عاشورا است.

*امام حسین(ع) مظهر حق و عبادت است
در ادامه این مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشنویس با خط زیبای خود و نقاش با تابلو زیبایی که خلق می کند و همچنین شاعری همچون محتشم کاشانی با شعری که می سراید ارادت خود را به امام حسین(ع) را بیان می کند.
وی افزود: امام حسین(ع) مظهر تمام کمالات، خوبی ها، و مظهر حق و عبادت است.
حسینی ادامه داد: خلق یک تابلوی ارزشمند با موضوع عاشورا از چند کتاب بیشتر می تواند حق مطلب را بیان کند.
وزیر ارشاد گفت: اگر هنرمندان به موضوعاتی چون عاشورا بیشتر توجه کنند موفق تر خواهند بود چرا که آثار آن ها ماندگار تر خواهد شد.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلیمن سیف جمالی دبیر این برنامه گزارش و خلاصه ای از برنامه "گوهر هدایت" اعلام و برگزیدگان این رویداد ملی تقدیر شدند.
گفتنی است، مراسم اختتامیه برنامه "گوهر هدایت" با برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
برنامه "گوهر هدایت" در زمینه هنرهای نمایشی، تعزیه خوانی، موسیقی، هنرهای تجسمی از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول ماه های محرم و صفر در استان تهران و چند استان دیگر انجام شد./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار