درمراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی دبیرکل این جشنواره ضمن اظهار نارضایتی از عدم همکاری موسسه صبا دربرگزاری نمایشگاه جشنواره تجسمی فجر تشکیل اتاق فکر برای هنرهای تجسمی ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، عباس میرهاشمی دبیرکل پنجمین جشنواره تجسمی فجر، و جمع کثیری از هنرمندان برجسته تجسمی از جمله محمد علی رجبی، مسعود زنده روح کرمانی، فرهاد سلیمانی، حسن غفاری، بهمن عبدی و.. در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرهای تجسمی ریشه در تاریخ مرز و بوم دارد و استعداد هنرمندان تجسمی ایران از گذشته تا  امروز مشهود است.
وی اظهار داشت: تصویرگری، نقاشی و پیکرتراشی مواردی هستند که هزاران سال در این سرزمین قدمت دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقاشی هایی که هزاران سال پیش بر روی دیوار کشیدند نشان دهنده استعداد و قریحه ایرانیان است.
وی گفت: هنرمندان تجسمی نگاه تیره و تاری به جهان نداشتند و در حقیقت ایرانیان آینده ای روشن را ترسیم می‌کردند.
وی اظهار داشت: هنرمندان زیباییها را درک می‌کردند و می‌کنند و البته ظرایفی را نیز می بینند که افراد عادی خیلی عادی از آنها عبور می کنند.

*پوستر عدالت گمشده دنیای امروز است
حسینی گفت: در این دوره از جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر رشته های مختلف با موضوعات متفاوت ارائه شده است که از آن جمله بخش پوستر است که با موضوع عدالت ارائه شد و هنرمندان با این موضوع به خلق اثر پرداخته اند.
وی گفت: بخش پوستر با عنوان عدالت که گمشده دنیای امروز است.
وی درباره بخش غیر رقابتی این دوره از جشنواره تجسمی فجر گفت: دربخش غیر رقابتی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بخش ویژه پیامبر اعظم (ص) گنجانده شده و آثار ارزشمندی نیز در این زمینه در رشته های مختلف هنرهای تجسمی ارائه شده است.

*هنرمندان تجسمی جریان ساز در جشنواره تجسمی فجر
در ادامه این مراسم علی اصغر امير نيا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: نگاه هنرمندان هنرهای تجسمی به جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نگاه جریان ساز است.
وی درباره اهمیت موضوعی شدن پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نیز گفت: موضوعی شدن پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی باعث شد تا آثار جدید و متفاوت تری به این دوره از جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر راه پیدا کند.
وی تصریح کرد: در ارتباط با موضوع ویژه جشنواره با عنوان پیامبر اعظم (ص) شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان تجسمی بوده ایم.
وی گفت: هنرمندان برای مبارزه با اسلام ستیزانی آثار فاخری در بخش ویژه پیامبر اعظم (ص) ارائه کرده اند.

*هنرهای تجسمی نیازمند تشکیل اتاق فکر است
عباس میرهاشمی دبیرکل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نیز گفت: در پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر شاهد رشد کیفی بسیار خوبی را شاهد هستیم.
وی گفت: آثاری که از سوی هنرمندان در این دوره از جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ارائه شده نشان دهنده بالا بودن سطح علمی شرکت کنندگان است.
وی در ادامه تشکیل اتاق فکر برای هنرهای تجسمی را ضروری دانست و گفت: در هنرهای تجسمی نیازمند تشکیل اتاق فکر هستیم چرا که از طریق این اتاق فکر بتوانیم برنامه های تجسمی را بهتر برگزار کنیم.
وی درباره عدم همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا در نمایش آثار جشنواره تجسمی فجر ضمن اظهار ناراحتی گفت: متاسفانه مدیر موسسه فرهنگی‌،هنری صبا بدون اطلاع و به صورت یکباره نمایش ندادن آثار پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر اعلام کرد.
وی گفت: بر این اساس تغییراتی در برگزاری نمایشگاه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در موزه هنرهای دینی امام  علی (ع) و فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.
در ادامه این مراسم از محمود شالویی به دلیل زحماتش در ارتباط با برگزاری جشنواره بین الملی هنرهای تجسمی با ارائه اثری از حسین زمردی تقدیر شد که البته این اثر اهدایی با اثری دیگر جا به جا شد.
مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با اجرای موسیقی از سوی نوازندگان موسیقی ایران ادامه یافت.
گفتنی است، به منظور نکوداشت استاد فقید نقاش ایران محمود جودای پور در یکی از گالریهای موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاهی از آثار این هنرمند فقید برگزار شده است.
نمایشگاه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تا 13 اسفند ادامه خواهد داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار