یک پژوهشگر خانواده و رسانه گفت: طبق تحقیقات جدید دانشمندان استرالیایی هر 30 دقیقه تماشای تلویزیون به اندازه 11 دقیقه از عمر انسان کم می‌کند و ضرر آن به اندازه کشیدن یک نخ سیگار است.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، حجت‌الاسلام محمدجواد روحانی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با مدیران اجرایی شهرستان دشتی اظهار داشت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری که فضای غبارآلود فتنه 88 در کشور ایجاد شد مقام معظم رهبری فرمودند «در فضای فتنه تشخیص حق از باطل مشکل بود و بعضی از بزرگان نمره خوبی را کسب نکردند، ریزش و رویش داشتیم»، اما از آن فضای غبارآلود رابرت مرداک یک شبکه ماهواره‌ای را تحت عنوان فارسی 1 راه انداخت که در حال حاضر بیننده‌ای ندارد.

وی گفت: در سال 85 نظرسنجی صورت گرفت که چرا مردم ماهواره می‌خرند که 30 درصد از مردم گفتند برای دیدن فیلم و سریال ماهواره می‌خریم و 14 درصد گفتند برای برنامه‌های علمی ماهواره خریداری می‌کنیم.

روحانی‌نژاد ادامه داد: این 30 درصد در سال 89 به 50 درصد افزایش یافت و 14 درصد فوق هم به پنج درصد کاهش یافت و اکثر مردم هدف از خرید ماهواره را تماشای سریال عنوان می‌کردند.

وی اضافه کرد: بیشترین شبکه‌های فارسی زبان بدون محتوا هستند که پس از مدتی این حقیقت برای مردم فاش شد و آنرا کنار گذاشته‌اند.

روحانی‌نژاد گفت: ماهواره چاقوی دولبه است که باعث قطع ارتباط اعضای خانواده، از هم پاشید شدن آن است و رسانه‌های اجتماعی بیگانه در دنیای امروز عامل اصلی بسیاری از طلاق‌ها در جوامع هستند.

پژوهشگر عرصه رسانه و خانواده با بیان اینکه تلویزیون باعث کاهش ارتباطات کلامی ما شده است، افزود: طبق تحقیقات جدید دانشمندان استرالیایی هر 30 دقیقه تماشای تلویزیون به اندازه 11 دقیقه از عمر انسان کم می‌کند و ضرر آن به اندازه کشیدن یک نخ سیگار است.

وی یادآورشد: آماری از کانادا منتشر شده بود که کودکان آن کشور هفته‌ای 15 ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند و آن را به عنوان هشدار مطرح کردند اما در بعضی از شهرهای ما در روز 15 ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند.

روحانی‌نژاد گفت: روان شناسان معتقدند از برنامه‌های  تلویزیون باید بین 15 تا 17 دقیقه استفاده کرد.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها علاوه بر خوبی‌، بدی‌هایی هم دارند.

حسین باغداری معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتی نیز گفت: بیش از 200 برنامه فرهنگی در دهه فجر در دشتی برگزار می‌شود.

در پایان نیز از چهار بانوی موفق سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان دشتی تقدیر شد.
برچسب ها: تلویزیون ، رسانه ، دشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.