شما در این جلسه با ابزار Hand،تنظیم صفحه ،تنظیم صفحه از طریق Page setup و نحوه اضافه کردن صفحه جدید آشنا می شوید.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛

ابزار دست (Hand)
در مواقعی که بزرگنمایی تصویر زیاد است،نمی توان تمام اشکال را در صفحه مشاهده کرد.در این صورت ناچار هستید تصویر را در صفحه نمایش جا به جا کنید.برای این کار از ابزارHand استفاده می شود.



تنظیم صفحه
هنگامی که با ابزار انتخاب در یک فضای خالی از صفحه کلیک می کنید،خصوصیات صفحه در Property bar ظاهر می شود ومی توانید این خصوصیات را با سلیقه خود تنظیم کنید.



ابعاد صفحه
شما برای تنظیم ابعاد صفخه می توانید از دو روش استفاده کنید:

روش اول:
استفاده از ابعاد استاندارد مانند کاغذ A4،A5 و غیره که می توانید آن را از لیست باز شوی Paper Type/Size انتخاب کنید.پیش فرض نرم افزار کاغذ نوع Letter است.


روش دوم:
استفاده از کادر های عددی Width و Height  در  Property bar که می توانید اندازه های دلخواهتان را در آنها وارد کنید.



این نکته را به یاد داشته باشید
این اعداد بر حسب واحد اندازه گیری خط کش که توسط لیست باز شوی Unit  در Property bar نیز می توان آن را تعیین کرد،در نظر گرفته می شوند.


جهت صفحه
شما می توانید صفحه طراحی را در دوجهت افقی و عمودی مورد استفاده قرار دهیدیکی لز این دو جهت را از طریق دکمه های مربوطه در Property bar  انتخاب کنید.



جهت و اندازه پیش فرض

دکمه تصویر ،همه صفحه ها را در هم اندازه و هم جهت می کند که با تغییر هر صفحه بقیه نیز تغییر می کنند و دکمه تصویر  ،هر صفحه را جداگانه  به اندازه و جهت انتخابی شما در می آورد.

تنظیم صفحه ترسیم از طریق Page Setup
یکی دیگر از روش های تنظیم خصوصیات صفحه ،استفاده از گزینه Page Setup…. است.می توانید این گزینه را از منوی Layout  انخاب کنید.پس از این کار کادر محاوره Option  برای شما ظاهر می شود.



در این کادر محاوره ،از گزینه Portrait برای صفحه عمودی و از گزینه Landscape  برای صفحه افقی استفاده  کنید.

از لیست باز شوی Paper نوع صفحه را تنظیم کنید.

تغییراتی که اعمال می کنید ،روی تمام صفحات موجود تاثیر می گذارد.شما با انتخاب گزینه Resize current page only تنها مشخصات صفحه جاری تغییر می کند.در صورتی که این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید ،تغییرات روی تمام صفحات اعمال می شود.در نهایت برای اعمال تغییرات ، روی دکمه Ok  و برای صرف نظر از آنها روی دکمه Cancel کلیک کنید.



برچسب ها: آموزش ، کرل ، صفحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
lمهرداد
۲۳:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
سلام،

با تشکر از شما؛ آموزش جلسات اول تا پنجم را از کجا میشه پیدا کرد.