دبير کميسيون اقتصادي مجلس گفت: در آزاد‌سازي قيمت‌ها و محاسبه محصولات صنايع خودروسازي با نرخ ارز مبادله‌اي شاهد کم شدن قدرت خريد متقاضيان هستيم که اين موضوع مي‌تواند هم براي توليد‌‌کننده و هم براي مصرف‌‌کننده "فاجعه" باشد.

ابراهيم نکو در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوع محاسبه قيمت خودرو با نرخ ارز مبادله‌اي گفت: متاسفانه در آزاد سازي قيمت‌ها موضوعات مهم به فراموشي سپرده مي‌شود.
 
وي افزود: منظور از آزاد سازي قيمت‌ها اين است که توليد کننده به حق و حقوق واقعي خود برسد و از طرفي مصرف کننده هم قدرت خريد را داشته باشد. يعني متناسب با آزاد سازي قيمت‌ها مصرف کننده قيمت خريد خود را حفظ کرده و يا بالا ببرد.
 
نکو تصريح کرد: در اين روند يعني آزاد سازي قيمت‌ها و محاسبه محصولات کارخانجات خودروسازي با نرخ ارز مبادله‌اي شاهد کم شدن قدرت خريد متقاضيان هستيم که اين موضوع مي‌تواند هم براي توليد کننده و هم براي مصرف کننده فاجعه باشد به اين صورت که توليد کننده با کاهش تقاضا و مصرف‌ کننده با عدم دسترسي و برخورداري امکانات مواجه مي‌شود.  
 
دبير کميسيون اقتصادي مجلس گفت: عدم توجه به حقوق مصرف کننده اشتباه بزرگي است زيرا در ازاي افزايش يا آزاد سازي قيمت‌ها بايد به فکر مصرف کننده هم بود اما با اين روند شاهد زير پا گذاشتن حقوق مردم هستيم.  
 
وي در پايان اظهار داشت: سياست آزادسازي قيمت‌ها بايد به گونه‌اي اجرا شود که توان خريد مشتري نيز حفظ شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار