رییس هیات مدیره انجمن كشاورزان شوش گفت: بذر ذرت مورد نیاز كشاورزان شهرستان شوش هنوز تامین نشده است و كشاورزان بذر ذرت را با قیمت 120 هزار ریال به صورت آزاد از بازار خریداری می كنند.

' عبدالرحیم رحیمی نیا' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان با انتقاد از نابسامانی بوجود آمده در زمینه تامین بذر ذرت مورد نیاز كشاورزان شوش برای كشت زراعی جدیداظهار داشت: بذر مورد نیاز كشاورزان شوش 800 تن برآورد شده است اما تاكنون تنها 180 تن بذر به این شهرستان تخصیص یافته است .

وی مهلت كشت ذرت را در مرحله ابتدایی و اصلی پنجم مرداد ماه جاری ذكر كرد و گفت : بذر مورد نیاز برای به زیر كشت بردن 42 هزار هكتار زمین های زراعی این شهرستان هنوز تامین نشده است .

این مقام مسوول بیان داشت: با تامین نشدن بذر ذرت از سوی سازمان جهاد كشاورزی استان بازار سیاه فروش بذر ذرت در این شهرستان در حال رونق است و كشاورزان مجبور به خرید بذر از بازار آزاد با قیمت بسیار بالا می شوند.

رحیمی نیا بیان داشت: در كنار بذرهای نامرغوبی كه از سوی واسطه گران به كشاورزان فروخته می شود به اجبار سم های چینی كه اثرات زیان باری برسلامت محصول و محیط زیست دارد نیز درحال فروش است .

وی گفت: به دلیل این كه كشت گندم بعد از كشت ذرت صورت می گیرد هر چه كشت ذرت عقب بیفتد كشت گندم نیز عقب خواهد افتاد این در حالی است كه شهرستان شوش همواره در صدر تولید كنندگان گندم و ذرت در سطح كشور بوده است.

وی همچنین با اشاره به كاهش 50 درصدی سهمیه آب امسال كشاورزان بیان داشت: میزان آبی كه درتابستان امسال برای كشاورزان شوش در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته 50 درصد كاهش داشته است كه این مورد نیز در كمتر شدن میزان اراضی زیر كشت ذرت بسیار تاثیر گذار است.

رییس هیات مدیره انجمن كشاورزان شوش افزود: شهرستان شوش سالانه 300 هزار تن ذرت تولید می كند كه متاسفانه امسال كشاورزان با مشكلات زیادی در زمینه تامین بذر ذرت و كود كه قیمت آن در بازار سه برابر شده است مواجه هستند با این وجود تا كنون در حدود 10هزار هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان زیر كشت ذرت رفته است.

این در حالی كه رییس جهاد كشاورزی استان چندی پیش از آماده بودن بذر ذرت خبر داده بود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان دراین باره گفته بود: شهرستان شوش با وجود بذرهای ذرت تامین شده از استان خراسان هیچ گونه مشكلی نخواهد داشت و سازمان جهاد كشاورزی استان بذر مورد نیاز كشاورزان را تامین می كند.

' كیخسرو چنگلوایی' همچنین از كشاورزان درخواست كرده بود تا به دلیل نامرغوب بودن بذر ذرت موجود در بازار آزاد، بذر را به طور آزاد خریداری نكنند.

این در حالی است كه درحال حاضر بذر ذرت به دست كشاورزان نرسیده است و به دلیل فقدان تامین بذر از سوی سازمان جهاد كشاورزی استان، كشاورزان شوش به ناچار بذر ذرت رابا قیمت گزاف از بازار آزاد تهیه می كنند. /س
برچسب ها: کشاورزان ، انتظار ، ذرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.