مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: شش حوزه آبخیز در سطح این استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اسداله محسن زاده در جلسه شورای حفاظت و توسعه منابع طبیعی استان افزود: مطالعات علمی این حوزه ها انجام و عملیات اجرایی از ابتدای سال آینده در این حوزه ها با مشارکت عمومی آغاز خواهد شد.

وی توسعه فعالیتهای آبخیزداری و استفاده صحیح از اراضی حوزه های آبخیز در قالب طرح جامع مدیریت حوزه های آبخیز را از رویکردهای اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل عنوان کرد.

محسن زاده تصریح کرد: اجرای طرحهای آبخیزداری در قالب طرح جامع مدیریت حوزه های آبخیز به منظور حفظ منابع آب و خاک در حوزه های آبخیز و بهره برداری بهینه از اراضی کم بازده و کاهش سیلابها به مرحله اجرا درمی آید.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری هفت پروژه آبخیزداری طی دهه فجر در این استان یادآور شد: این طرحها با هدف استحصال آبهای سطحی و کنترل سیل و رسوب در شهرستانهای استان اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ها بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: با بهره برداری از این طرحها سالانه بیش از یک میلیون و 100 هزار متر مکعب از روان آبهای منطقه ون زولات جوی ذخیره خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت طرحهای قابل افتتاح در دهه فجر یادآور شد: با توسعه فعالیتهای آبخیزداری ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع آبی استان، فرسایش خاک و سیل و رسوب کنترل شده و آب سفره های زیرزمینی تقویت خواهد شد/س 

برچسب ها: اردبیل ، پایلوت ، حوزه ، آبخیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.