اقدامات راهداري زمستاني براي بازگشايي محورهاي برفي آذربايجان غربي به شكل شبانه روزي در حال اجراست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه مديركل راه و شهرسازي استان در اين خصوص گفت: عمليات برفروبي به حجم 70 هزار مترمكعب در 8 كيلومتر و 500 متر از راههاي روستايي شهرستان سردشت اجرا شده است.

خليل محبت خواه از اجراي عمليات برفروبي به حجم 75 هزار مترمكعب در جاده هاي اصلي و فرعي شهرستان سردشت خبر داد و گفت: دو تن نمك و شش تن شن در اين عمليات راهداري مصرف شده است.

وي با اعلام اينكه 152 روستا در شهرستان سلماس در مناطق برفگير وجود دارد، افزود: اقدامات برفروبي و تيغ زني در محور پنج روستاي سلماس به طول 70كيلومتر انجام شده است.

ویتصريح كرد: علاوه بر اجراي عمليات راهداري زمستاني در راههاي اصلي و فرعي شهرستان پيرانشهر، راه ارتباطي 67 روستا با تلاش شبانه روزي راهداران بازگشايي شد.

محبت خواه با بيان اينكه عمليات برفروبي و تيغ زني در محور 80 روستاي پيرانشهر در دست اجرا است، افزود: راهداران بيش از 350 نفر مسافر را كه در محور مرزي پيرانشهر – تمرچين در برف و كولاك گرفتار بودند از مرگ حتمي نجات دادند.

وي با تاكيد براينكه در حال حاضر تردد در تمامي محورهاي استان جريان دارد، افزود: گروه هاي راهداري به صورت شبانه روزي در جاده هاي استان مشغول گشت زني هستند.

طي روزهاي اخير بارش برف درارتفاعات شهرستان هاي پيرانشهر و سلماس به ارتفاع بيش از يك متر گزارش شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.