نتايج تحقيقات نشان مي دهد اجدادمان در مقايسه با ما از سلامت بيشتري برخوردار بودند. حال ممکن است از خود بپرسيد چرا با وجود پيشرفت هاي علمي و پزشکي و امکانات بيشتر ما نسبت به اجدادمان کمتر احساس تندرستي مي کنيم.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،نتايج تحقيقات نشان مي دهد اجدادمان در مقايسه با ما از سلامت بيشتري برخوردار بودند. حال ممکن است از خود بپرسيد چرا با وجود پيشرفت هاي علمي و پزشکي و امکانات بيشتر ما نسبت به اجدادمان کمتر احساس تندرستي مي کنيم.در اين مطلب به نقل از «Readers Digest» به بررسي تغذيه و برنامه غذايي گذشتگان پرداخته شده است.شما مي توانيد اين رژيم غذايي را با رژيم غذايي خودتان مقايسه کنيد.
گوشت:
اغلب ما بر اين عقيده ايم که بالابودن مصرف گوشت باعث افزايش کلسترول و فشار خون مي شود. در حالي که ميزان مصرف گوشت اجدادمان بسيار زياد بوده است. البته نبايد فراموش کنيم که آن ها در کنار مصرف زياد گوشت فعاليت بدني بيشتري نيز داشته اند. پروتئين موجود در گوشت قرمز و ماهي مغز را تقويت مي کند.




براي به دست آوردن غذا زحمت مي کشيدند؛

برخلاف امروزه که کافي است سوار خودروي خود شويد و غذاي آماده تهيه کنيد، اجداد ما بايد غذاي خود را شکار مي کردند. حضور يافتن در محيط باز باعث دريافت ويتامين هاي طبيعي مانند ويتامين E وD مي شد و در نتيجه شيوه زندگي سالمي داشتند، حتي والدين ما نيز نسبت به خود ما وقت بيشتري را در خارج از منزل براي تهيه غذا صرف مي کردند و در نتيجه نور طبيعي بيشتري دريافت مي کردند.

ميوه و گوشت: در گذشته اگر چه گوشت ماده اصلي به حساب مي آمد اما ميزان مصرف ميوه و سبزيجات نيز زياد بود. گذشتگان ما برنامه غذايي متعادلي داشتند.در حال حاضر از ما خواسته مي شود که از هر ۵ گروه مواد غذايي استفاده کنيم در حالي که بيشتر اين مواد فرآوري شده است.اين غذاها لزوماً براي بدن ما مضر نيست اما واقعيت اين است که به علت تکامل نيافتن دستگاه گوارش براي هضم و جذب اين نوع غذاها، هضم آن خيلي سخت است.


مصرف نکردن شکر:

اين روزها در بيشتر غذاهايي که مصرف مي کنيم شکر وجود دارد.گذشتگان تنها از شيريني ميوه ها استفاده مي کردند در حالي که ما نوشابه يا قهوه مصرف مي کنيم.


داروهاي گياهي:

اجداد ما از داروهاي گياهي براي درمان بيماري استفاده مي کردند. آنان مي دانستند که گياهان خاصيت درماني دارند.


مواد نگه دارنده:

در واقع هيچ يک از ما هنگام خريد به مواد روي برچسب ها دقت نمي کنيم. ميوه هايي که از سوپر يا ميوه فروشي خريداري مي کنيم به طور ارگانيک کشت نمي شود بلکه با مواد شيميايي پرورش مي يابد. اجداد ما بدون نياز به مواد افزودني و شيميايي زندگي مي کردند و تندرست بودند.

استرس کمتر:

اجداد ما يک زندگي ساده بدون مشغله داشتند. زندگي ما بسيار پيچيده شده است و از آن شيوه زندگي ساده که مردم در گذشته داشتند دور شده ايم. براي به دست آوردن يک زندگي بدون استرس، هر نوع ناراحتي و مشغله را از زندگي خود دور کنيد. 


زندگي و فناوري:

امروزه شاهد پيشرفت فناوري و ارائه وسايلي مانند تلفن همراه، رايانه و... هستيم هرچند تصور مي شود اين وسايل براي ساده تر کردن زندگي ماست، اما باعث ايجاد استرس و خستگي مفرط مي شود. براي مدتي از اين وسايل کمتر استفاده کنيد تا استرس شما هم کمتر شود. 


منبع: آخرین نیوز
برچسب ها: اجداد ، سالم ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.