عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تعیین نرخ ارز و اجرا یا عدم اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها مهمترین اولویتی است که باید در لایحه بودجه سال آینده به آن توجه شود.

علی‌محمد احمدی نماینده دهلران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ تعیین نرخ ارز و اجرا یا عدم اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در سال 92 را دو اولویت مهم لایحه بودجه سال آينده دانست و گفت: تا وقتی این دو مورد مشخص نشده و به سرانجام نرسد ارائه لایحه بودجه بی‌نتیجه خواهد بود.

وی افزود: ‌تعیین نرخ ارز در سال 92 مهمترین اولویتی است که باید توسط دولت و مجلس تعیین شده و به تصویب نمایندگان برسد که این بحث نیازمند کار کارشناسی و زمان بیشتر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تصریح کرد: تعیین این مهم که فاز دوم طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی شود موضوع دیگری است که باید به سرانجام برسد.

احمدی تصریح کرد: مجلس اجرای این طرح را در سال جاری متوقف کرد و برای سال آینده باید برنامه‌ریزی شود چرا که اجرا شدن یا نشدن طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در متن لایحه بودجه تاثیر خواهد گذاشت.

نماینده دهلران خاطرنشان کرد: این دو موضوع مهمترین بحثی است که باید با کار کارشناسی و نشست‌های مشترک به نتیجه برسد و بعد از آن لایحه بودجه تنظیم و به مجلس ارائه شود.

وی همچنین در خصوص تشکیل کمیسیون تلفیق گفت:‌ این کمیسیون به محض ارائه لایحه بودجه تشکیل شده و هیچ‌گونه مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.
 
گفتني است؛ تيم اقتصادي دولت و مجلس با حضور روساي دو قوه از چندي پيش با برگزاري نشست‌هاي شبانه موضوع نرخ ارز و نحوه اجرا يا عدم اجراي طرح هدفمندسازي‌ها يارانه‌ها را در دستور كار قرار داده‌اند.
انتهای پیام/
برچسب ها: لایحه ، بودجه ، نرخ ، ارز ، هدفمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار