عضو هيئت‌رئيسه مجلس با يادآوري تاخير دولت در ارائه بودجه سنواتي کشور گفت: برخي مسئولين دولتي اعلام کرده‌اند که دولت بنا دارد هفته آينده لايحه بودجه را تقديم مجلس کند که در اين صورت نيز بعيد است بودجه تا پايان سال به نتيجه برسد.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با يادآوري تاخير دولت در ارائه لايحه بودجه سال آتي كشور گفت: تاکنون خبري از زمان ارائه لايحه بودجه از سوي دولت به مجلس اعلام نشده، ضمن‌اينکه برخي مسئولين دولتي اعلام کرده‌اند که دولت بنا دارد لايحه بودجه را هفته آتي تقديم مجلس کند.
 
وي در ادامه افزود: مجلس تاکنون چندين‌بار از طرق مختلف تاخير دولت در ارائه لايحه بودجه را گوشزد کرده و نمايندگان نيز در جلسات علني مجلس همواره اين موضوع را به دولت تذکر داده‌اند، لذا مجلس کارهايي که بايد انجام مي‌داده را انجام داده و حال بايد منتظر اقدام دولت بود.
 
عضو هيئت‌رئيسه مجلس با بيان اينکه اگر بودجه در هفته آينده نيز تقديم مجلس بشود بعيد است تا پايان سال به نتيجه برسد، گفت: حدود 50 روز تا پايان سال فرصت باقي است و اين در حاليست که مجلس برای بررسی و تصویب بودجه حداقل 40 تا 45 روز زمان نیاز دارد ولی قاعدتا بحث‌ها در جريان بررسي بودجه در مجلس طولانی می‌شود و این زمان به 50 تا 55 روز به طول می‌انجامد، لذا مجلس در بررسی لایحه بودجه با محدودیت زمانی مواجه خواهد بود.
 
 
سبحاني‌نيا ادامه داد: به همين علت بدون شک بررسي بودجه سال 92 تا پايان سال به نتيجه نمي‌رسد و ادامه بررسي آن به سال آينده موکول خواهد شد.
 
عضو هيئت‌رئيسه مجلس با بيان اين که دولت مي‌بايست لايحه بودجه چند‌دوازدهمي را به مجلس ارائه کند، اظهار داشت: تاخیر دولت در ارائه بودجه سبب می‌شود مجلس مانند دو سال گذشته تصویب "بودجه دو دوازدهمی" را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بودجه ، دولت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار