بازرس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور گفت: در حال حاضر صنعت طلا به عنوان سلطان صنعت و شاه‏ هنر ایرانی با مشکلاتی رو‏به‏ رو است.

سعدالله به‏ منش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دولت باید از غیر تخصصی عمل کردن جلوگیری کرده و با تشکیل انجمنی با حضور مسئولان این اتحادیه راهکار هایی برای تولید طلا و جواهر ایران بررسی کند.

وی برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در این صنعت خواستار همکاری و مشاوره دولت با اتحادیه تولید کنندگان طلا و جواهر کشور شد.

به ‏منش افزود: برخی کارگاه ‏های طلا و جواهر با بیش از 40 کارگر به دلیل گرانی طلا و توان پایین مردم برای خرید رو به تعطیلی هستند.

بازرس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏ های قیمتی کشور از تعطیلی 10 درصد از کارگاه‏ های تولید این محصول خبر داد و گفت: 25 درصد دیگر از این مراکز رو به تعطیلی است.

وی با بیان اینکه باید به فکر اشتغال نسل آینده بود، اظهار داشت: مسئولان امر باید انقلابی برای نجات هنر چند هزار ساله صنعت طلا و جواهر برپا کنند تا نسل‏ های آینده نیز از مواهب آن بهره‏ مند شوند.

به‏ منش افزود: صنعت طلا و جواهر در سال‏ های آینده باید به گونه‏ ای دنبال شود که همانند هزاران سال قبل دوباره احیا شده و مورد استقبال جهانیان قرار گیرد.

بازرس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا جواهر، نقره و سنگ ‏های قیمتی کشور اضافه کرد: در حال حاضر مقدمه این هدف بزرگ از سوی اتحادیه در قالب آموزش ساخت طلا و جواهر در رودهن و دماوند آغاز شده است.

وی ادامه داد: چنین تدابیری باید در همه نقاط کشور اندیشیده شود و این صنعت ایرانی کهن در قالب کارگاه ‏های کوچک و کار در منازل راه‏ اندازی شود.

شایان ذکر است که بزرگترین شهر طلای خاورمیانه در زمینی به وسعت 120 هکتار در شهر رودهن در حال ساخت است./س


برچسب ها: طلا ، صادر کننده ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.