يک مرد ساکن نيويورک که همسر چاق و معلول او سال گذشته فوت کرد از شرکت هاي هواپيمايي به علت خودداري از دادن جا به همسرش در سه پرواز مختلف از اروپا به آمريکا شکايت کرد و از آنها 6 ميليون دلار غرامت خواست.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري رويترز ، رسانه ها اعلام کردند ويلما سولتس که طبق گزارش ها در آن زمان 193 کيلوگرم وزن داشت به بيماري ديابت و بيماري کليه مبتلا بود و يک پاي او نيز قطع شده بود. در پرونده اي که در دادگاه فدرال آمريکا در منهتن تشکيل شده آمده است سولتس بعد از آن که کادر پرواز چندين بار نتوانستند مکان مناسبي براي سوار کردن او به هواپيما پيدا کنند، بالاخره در اکتبر گذشته در منزلي در مجارستان که تعطيلاتش را در آنجا مي گذراند درگذشت. 
در اين پرونده سه شرکت هواپيمايي به قتل غيرعمد و سهل انگاري متهم شده اند. در اين پرونده آمده است سولتس و همسرش در ماه سپتامبر منزل خود در برونکس را با هواپيماي شرکت دلتا ايرلاينز که دو صندلي براي زن و يک صندلي براي شوهرش در نظر گرفته بود ترک کردند و سالم به بوداپست رسيدند تا تعطيلات خود را بگذرانند. اين زن و شوهر هنگام بازگشت به آمريکا تلاش کردند از شرکت هواپيمايي کي ال ام هلند با همان امکاناتي که در سفر از آمريکا به اروپا دريافت کرده بودند استفاده کنند ولي پس از آن که سولتس نتوانست با صندلي چرخدارش خود را به صندلي اختصاص يافته به او برساند، خلبان هواپيما از او خواست هواپيما را ترک کند. پس از پنج ساعت انتظار در فرودگاه بوداپست، اين زن و شوهر به پراگ رفتند تا با هواپيماي شرکت دلتا به آمريکا بازگردند ولي اين شرکت، صندلي چرخدار مناسب براي انتقال سولتس به صندلي اش در اختيار نداشت. چند روز بعد سولتس با کمک پرستاران و امدادرسانان توانست وارد هواپيماي لوفتهانزا شود ولي خلبان از آنان خواست هواپيما را ترک کنند زيرا سوار شدن او طول مي کشيد ولي هواپيما بايد سريع حرکت مي کرد تا مسافران ديگر را به پروازهاي بعديشان برساند. اين زن و شوهر به منزلي که تعطيلات را در آنجا مي گذراندند بازگشتند و دو روز بعد زن درگذشت. 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار