سخنگوي ماموريت بين المللي حمايت از مالي روز سه شنبه اعلام کرد حدود 1400 نظامي کشورهاي غرب آفريقا در اين کشور مستقر شده اند.

  به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ، يائو ادجوماني سرهنگ ساحل عاجي مسئول ارتباطات اين ماموريت گفت:‌ اکنون يک هزار و چهارصد و بيست و هشت نفر بدون احتساب نيروهاي چادي که در کنار ما مي جنگند، در مالي حضور دارند .
وي به حضور نظاميان بنيني، بورکينافاسويي، ساحل عاجي، توگويي، غنايي ، نيجري، سيرالئوني و سنگالي  اشاره اما از اعلام محل استقرار آنها خودداري کرد.
حدود يکصد و پنجاه نظامي بورکينافاسويي هفته گذشته پلي راهبردي را در مارکالا در دويست و سي و پنج کيلومتري شمال شرق باماکو تحت کنترل در آوردند.
چاد که عضو جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا نيست وعده داده است دو هزار و دويست نظامي به مالي بفرستد.
 صدها نظامي چادي و نيجري از شنبه از نيامي عازم گائو ، مهمترين شهر در شمال مالي در يک هزار و دويست کيلومتري شمال شرق باماکو شدند.
اين نيروها تامين امنيت را در اين شهر به عهده دارند که نظاميان فرانسوي و مالي آن را از گروه هاي افراطي پس گرفتند.
يک گروه از نظاميان نيجري و چادي هم که از راه زميني از نيجر وارد مالي شدند، روز سه شنبه کنترل شهر آنسونگو را در جنوب گائو به عهده گرفتند. در مجموع هشت هزار نظامي آفريقايي قرار است در مالي مستقر شوند. 
جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا از چند ماه قبل تلاش مي کند نيروي پنج هزار و هفتصد نفري را در مالي مستقر کند.اين نيرو قرار است با حمايت از ارتش مالي به حضور نظاميان فرانسوي پايان دهد.
نظاميان فرانسه نيمه ژانويه حمله اي را براي جلوگيري از پيشروي گروه هاي افراطي به سوي پايتخت مالي آغاز کردند.



برچسب ها: بین الملل ، آفریقا ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار