پایگاه اطلاع رسانی انتی وار در گزارشی فاش کرد گروهی از اندیشمندان خود فروخته آمریکایی با تهیه و تنظیم گزارشهای نادرست از برنامه هسته‌اي ایران که مورد پسند لابی اسرائیل باشد به جنگ امریکا علیه ایران دامن می‌زنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار، پرفسور محمد سمیعی استاد علوم مواد و مهندسی شیمی و رئیس مهندسی نفت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در این مقاله می‌نویسد: بن‌بست به وجود آمده بین ایران و قدرت‌های غربی به رهبری ایالات متحده، صنعت جدیدی در واشنگتن به وجود آورده که "کارشناس روی مسائل ایران، نظام سیاسی و برنامه هسته‌ای آن" است. این در حالیست که بعضی از آنها اصلا کارشناس نیستند زیرا کار آنها فقط لفاظی‌های پوچ و توخالی اغراق در مورد تهدیدات ایران است یکی از این کارشناسان "مارک روبوتیز" مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی است که هم پیمان نئو محافظه کاران است او قبل از این که به کارشناس مسائل ایران تبدیل شود در بخش صنایع نرم افزاری و سرمایه گذاری مشترک فعالیت می‌کرد این که او چطور یک شبه به یک کارشناس حوزه ایران تبدیل شده مشخص نیست! او اکنون هم با عنوان کارشناس تحریم علیه ایران حاضر می‌شود و سخنرانی می‌کند او در چند مورد درباره ایران مواضع جنگ طلبانه‌ای نیز اتخاذ کرده است. اکنون واشنگتن پر است از چنین ناکارشناسان کارشناسانی که برای چیزی جز رنج و بدبختی برای مردم ایران نمی‌خواهند.

در دسته دوم کسانی هستند که فناوری هسته‌ای، اشاعه تسلیحات هسته‌ای یا ایران را می‌شناسند این کارشناسان خود به دو دسته تقسیم می‌شوند بعضی از ان‌ها سعی نکرده‌اند از جار و جنجال و هیاهویی که توسط حزب جنگ و لابی اسرائیل علیه ایران ایجاد شده سوء استفاده کنند.

یک نمونه خوب از این افراد رابرت کلی، کارشناس هسته‌ای و رئیس بازرسان آژانس در عراق است او همیشه با دیده تردید به ادعاهایی که علیه ایران مطرح می‌شود نگاه می‌کند.

در دسته دوم کسانی هستند که خود را کاملا به حزب جنگ فروخته‌اند هدف آنها تجزیه و تحلیل برنامه هسته‌ای ایران نیست بلکه هدف آنها راضی کردن حزب جنگ و جنگ طلبان واشنگتن است که فقط با نابودی ایران و مردم آن آرام می‌شوند.

رئیس چنین کارشناسانی دیوید آلبرایت، رئیس موسسه "علوم و امنیت بین الملل برای امپراطوری آمریکا" است. او با اغراق‌ها و مبالغه‌های بیش از حد، هشدار در مورد شواهد وجود نداشته از هیچ مطلب ساختن از کاه کوه ساختن نقش برجسته‌ای در شعله‌ور کردن آتش ایران داشته است.

فقط برای این که با نمونه‌ای از روش کار علمی آلبرایت آشنا شوید به این گزارش علمی که توسط موسسه علوم و امنیت بین المللی(isis) او در ماه می گذشته منتشر کرد و آلبرایت و پل برانان آن را نوشته‌اند توجه کنید.

Isis تصاویری ماهواره‌ای از سایت پارچین ایران جمع آوری کرده‌اند که نشان‌دهنده فعالیت جدیدی در این سایت است که نگرانی‌های اخیر آژانس را تشدید می‌کند. این فعالیت جدیدی که در تصاویر ماهواره‌ای دیده می‌شود در خارج ساختمانی که به نظر می‌رسد دارای اتاقکی انفجاری است که برای انجام آزمایشات مربوط به تسلیحات هسته‌ای استفاده می شود اتفاق افتاده است.

در این گزارش علمی مسائل مضحکی عنوان شده است همه این حدس و گمان‌ها نگرانی‌های آژانس در مورد فعالیت در سایت پارچین را افزایش میدهد علاوه بر این حس‌گرهای فوق حساس آژانس می‌توانند یک قطعه را در بین میلیون قطعه پیدا کند و بنابراین نمی‌توان آن همه قطعات را با شستشو پاک کرد حتی اگر این امر هم امکان پذیر باشد آیا آب حاصل خاک اطراف ساختمان را آلوده نمی‌سازد؟

در این صورت باز هم بازرسان آژانس به آسانی می‌توانند آلودگی‌ها را تشخیص دهند و ردیابی کنند.

آلبرایت با گروهی از دانشمندان مانند دوبوتیز، مایکل یاف از دانشگاه دفاع ملی و از مقامات سابق وزارت خارجه لئوناردو اسپکتور موسسه پولی مطالعات بین الملل و مقام سابق وزارت انرژی، اورد کتیره از دانشگاه آریزونا و از مقامات وزارت خارجه در دولتهای کلینتون و جورج بوش، گرد هم آمدند تا به جای گزارشی منطقی و علمی گزارشی 155 صفحه‌ای مورد پسند حزب جنگ و لابی اسرائیل منتشر کند.

کیتریره، همیشه از موافقان تحریم‌های شدید علیه ایران بوده است اسپکتور هم مواضع تندی علیه ایران اتخاذ کرده او هم از تحریم‌ها بر ضد ایران حمایت کرده و خواهان استفاده از تهدید حمله نظامی علیه ایران شده و او از واشنگتن و متحدانش خواست از تمام ابزار خود برای متوقف کردن تهدید ایران استفاده کنند.

در این گزارش نویسندگان به اصطلاح دانشمند از آمریکا خواسته‌اند تحریم‌های همه جانبه را علیه ایران تحمیل کنند.

آنها ترکیب تحریم‌های انتقادی با اقدامات مخفیانه را تنها راه جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران دانسته‌اند این افراد حتی به  عنوان نویسندگان متن سخنرانی باراک اوباما اقدام می‌کنند و به او می‌گویند چگونه ایران را تهدید کند این افراد به طور کل واقعیت را کنار گذاشته و غرق در احساسات خود شده‌اند.

آنها از عربستان سعودی در راه تغییر نظام سوریه حمایت کرده‌اند تا به ایران ضربه بزنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار