یک گروه حقوق بشری مستقر در اراضی اشغالی به اعمال خشونت مرگ‎بار نظامیان رژیم اسرائیل علیه معترضان فلسطینی در کرانه باختری ، اذعان کرده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌سازمان حقوق‎بشری موسوم به بتسلم تایید کرده است که از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون در جریان درگیری میان سربازان رژیم اسرائیل با انتفاضه‎گران فلسطینی، دست‎کم ۵۶ فلسطینی کشته شده‎اند.
این سازمان حقوق بشری در ادامه اعلام کرده است که ارتش اسرائیل با نقض گسترده و نظام‎مند قوانین موجود، انتفاضه‎گران فلسطینی را با گلوله جنگی مورد هدف قرار می‎دهد.
این درحالی است که ارتش رژیم اسرائیل با رد گزارش این گروه حقوق بشری، مدعی شده است که گزارش مذکور، صرفا بر اساس موارد قدیمی و مواردی که از جانب نیروهای پلیس مورد تحقیق قرار گرفته‎اند، تنظیم شده و روایتی متعصبانه را از حوادث ارائه داده است.
از سوی دیگر، گروه حقوق بشری بتسلم در ادامه گزارش خود می‎افزاید، از میان فلسطینیانی که از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون کشته شده‎اند، ۶ تن در اثر اصابت مستقیم گلوله‎های مشقی و ۲ تن نیز در اثر اصابت گاز اشک‎آور ، جان باخته‎اند.
این گروه حقوق بشری در ادامه گزارش خود می‎افزاید: نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل در عمل از این‎گونه تسلیحات و مهمات به صورت غیرقانونی و به شیوه‎ای کاملا خطرناک استفاده می‎کنند و مقامات اسرائیلی کم‎ترین اقدامی را برای جلوگیری از این سوءرفتارها انجام نمی‎دهند.
بر اساس این گزارش، نیروهای اسرائیلی تنها در طول ۲ هفته گذشته، ۲ فلسطینی را در جریان تظاهرات اعتراض‎آمیز برگزار شده در کرانه غربی اشغالی مورد هدف قرار داده و کشته‎اند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار