چند سال گذشته تولید علم ما در دنیا 3 دهم درصد بوده است که هم اکنون به 2 دهم درصد ارتقاء یافته است یعنی رشد 7 برابری در تولید علم داشتیم.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،دکتر کامران دانشجو وزیر، علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاهی که در کشورمان قبل از انقلاب پایه گذاری شده بود دارای 2 هدف عمده بود اشاعه فرهنگ غربی که با این اقدام فرهنگ غرب در درون دانشگاه حاکم و به جامعه نیز نشر می یافت، تولید دانش نیز در مسیری بود که مشکلات بیگانگان را حل کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی را باید در دانشگاه هایمان اشاعه دهیم افزود: تولید دانش در کشورمان باید در جهت رفع نیازهای کشور باشد نه رفع نیازهای دنیای غرب، سیستم غرب هنجارها و ارزش های خود را یک ارزش مطلق دانسته و آن را اشاعه می دهد.

این در حالی است که ارزش ها و هنجارهای کشورمان برای جامعه بشریت یک ضرورت است.

وزیر علوم تصریح کرد: تولید علمی نتیجه کار پژوهشی است، مقرر بود در افق 1404 در منطقه اول باشیم ولی سال گذشته رتبه اول را به دست آوردیم، در دو سه ماهه  اخیر نیز یک پله رشد کردیم.

وی با اشاره به اینکه غرب نسبت به وزارت علوم نیز خصمانه برخورد می کند گفت: اگر ایجاد پایگاه های علمی به منظور اشاعه علم بوده است پس تحریم معنا پیدا نمی کند، تحریم به معنای این است که این پایگاه های علمی به منظور دیگری راه اندازی شده اند.

دانشجو بیان کرد:‌ چند سال گذشته 3 دهم درصد از تولید علم دنیا را داشتیم ولی هم اکنون این میزان به به بالای 2 دهم درصد ارتقاء یافته است یعنی رشد 7 برابری داشته ایم.

وی ادامه داد: غرب علم را ابزاری برای سلطه بر دیگران می داند ولی ما علم را مبنای تعالی بشریت می دانیم، علمی که آنها دارند می خواهند که انحصاری باشد.

وی گفت: علم و فناوری اقتدار می آورد و آنها نمی خواهند اقتدار ما را ببینند، در بحث علمی ما کوتاهی نمی کنیم و هرچه ما را تهدید کنند و شهدایی را از ما بگیرند خون این شهدا ثمربخش خواهد بود./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.