فیلم "دوباره با هم" با رفتن حمید فرخ نژاد و اجرای سایر بازیگران دچار تشنج شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست نقد و بررسی فیلم "دوباره با هم" با حضور جمشید حیدری تهیه کننده، امیرحسین آرمان بازیگر، محمد تقی فهیم منتقد سینما شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در ابتدای نشست جمشید حیدری تهیه کننده با اشاره به علاقه مندی خود از نگاه فیلم "دوباره با هم" گفت: در سینمای ایران فیلم ها تحلیل می شوند اما در برخی اوقا افراد براساس سلایق خود نظر می دهند این فیلم به دور از پینشهادهای بی شرمانه ادامه داستان فیلم "گیس بریده" را به تصویر می کشد.
وی ادامه داد: داستان مریمی که در "گیس بریده" در میان خانواده  خود آسایش نداشت و اکنون در این فیلم سعی شده تا مریم زندگی را در کنار همسر خود تجربه کند.
حیدری عنوان کرد: همه داستان و قصه ها ناخودآگاه شبیه مریم "گیس بریده" هستند اما ماهیت اصلی فیلم دوباره با هم وفاداری بانوان به دور از هر نوع خیانتی است.
تهیه کننده "کیش و مات" در ادامه در خصوص تجارت بازیگر در سینما و انتخاب امیرحسین آرمان برای نقش مرد فیلم، اظهار داشت: با توجه به گستردگی هنر بعد از گذشت 4 دهه فعالیت در سینما هنوز هم تشنه یادگیری هستم و در طول این مدت با بازیگران مطرح سینما همکاری داشتم.
وی تاکید کرد: با توجه به متفاوت بودن شخصیت سعید نگران انتخاب بازیگر برای این نقش بود و بسیار سخت به نقش سعید رضایت دادم.
حیدری ضمن بیان اینکه امیر حسین آرمان پدیده بازیگری آینده سینما ابراز داشت: انتخاب آرمان براساس سکانس های دیده شده بازی او و نقدهای کارگردانان نسبت به او بوده است و با توجه به بازیگرانی در بخشی از صحنه های فیلم هیچ گونه مشکلی با آرمان نداشتم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بازیگر از دو جهت فیزیکی و درونی به نقش نزدیک می شود و امیرحسین آرمان نیز از درون با نقش ارتباط برقرار کرد و توانست باورپذیری را بدون ایجاد فضای مزحک به وجود آورد.
در ادامه امیرحسین آرمان بازیگر در خصوص حضور خود در فیلم "دوباره با هم" گفت: آشنایی دو طرفه با هادی کریمی و حیدری و قصه خوب باعث پذیرفتن این نقش شد و این نقش به خاطر لبه تیغ بودن برای همذات پنداری مخاطب نیاز به تجربه و همکاری خوب داشت.
وی عنوان کرد: شخصیت مرد فیلم به خاطر خوش بینی دچار دردسر شد و همسرش نیز گرفتار این موضوع می شود و به همین منظور پیگیر موضوع همسرش شد.
آرمان اظهار داشت: معقتدم هیچ کار و یا بازی خای از نقض نیست و سعی داشتم در هر فیلمی اشتباهاتم را کاهش دهم اما برخی از انتقادات به اجرا و یا اطلاق اصطلاح کارگاه بازی در این شخصیت را قبول ندارم.
در پایان نشست محمد تقی فهیم منتقد سینما نیز در خصوص تصور غلط دیگران نسبت به منتقدان گفت: متاسفانه از منتقد سینما انتظار کوبیدن فیلم را دارند و در صورتی که با توجه به معضل اساسی سینما مخاطبان با استقبال یا استقبال نکردن خود به نوعی بر روی فیلم ها ارزش گذاری می کنند.
وی در ادامه در خصوص محتوا و اجرای فیلم دوباره با هم عنوان کرد: با وجود فیلم نامه و موضوع انتخابی اجرای درستی در فیلم از سوی بازیگران شاهد نیستیم و با تاثیرگذاری ضعیف مخاطبان قادر به همذات پنداری با فیلم نیست.
فهیم تاکید کرد: حمید فرخ نژاد تا زمان حضورش در فیلم داستان را به خوبی به اجرا در آورد اما با رفتن وی اجرا دچار تشنج شد.
وی ابراز داشت: محتوا و اجرا دو بحث جداست اما در هم تنیده شده که با توجه به انتخاب این موضوع توسط حیدری ضرورت جامعه را نشان میدهد اما نکته قابل تاملی برای بیننده شکل نمیگیرد.
فهیم ضمن اشاره به سایر فیلم های جشنواره با موضوع خیانت اظهار داشت: در جشنواره سال گذشته فیلم فجر فیلمهایی با موضوع چالشی خیانت ساخته شده بود اما این فیلم در چارچوب این موضوع نیست و اساس فیلم تلاش زوج برای رسیدن به زندگی آرام و با صداقت است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شخصیت شوهر جوان و بی دست و پا به دلیل بی دقتی در اجرا به خوبی درنیامده است و برای تحقق فیلم نامه خوب به فیلمی محتوایی باید به ریزکاری ها بیشتر توجه می شد.
گفتنی است از نکات قابل توجه این نشست حضور نداشتن کارگردان فیلم روزبه حیدری بود که به دلیل ساخت فیلم جدید خود ترجیح داد در نشست فیلم خود حضور نداشته باشد./ي2
برچسب ها: دوباره ، با هم ، فرخ نژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار