مدیرعامل بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور افزود: سالیان 100 هزار نفر از زندانیان کشور آموزش مهارتی را طی می‌کنند که از این تعداد 70 هزار نفر گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند و در مجموع هم اکنون 48 هزار زندانی در سراسر کشور مشغول به کار هستند.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،
رحیم مطهرنژاد در بازدید از زندان مرکزی قزوین اظهار کرد: زندان مرکزی استان قزوین با توجه به تغییرات انجام شده درهشت ماهه گذشته رتبه دوم کشوری را دارد و اگر درسال آینده بتواند برای هزار نفر شغل برنامه ریزی کند، به رتبه اول و ممتازکشوری دست پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد زندانی‌های کشور خوب هستند و ظرفیت بازگشت به جامعه را دارند و تنها به خاطر آسیب‌های اجتماعی در زندان‌ها به سر می‌برند و در صورت آموزش صحیح می‌توانند بعد از گذراندن دوران محکومیت مشغول به فعالیت شوند.

مدیرعامل بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور افزود: سالیان 100 هزار نفر از زندانیان کشور آموزش مهارتی را طی می‌کنند که از این تعداد 70 هزار نفر گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند و در مجموع هم اکنون 48 هزار زندانی در سراسر کشور مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد‌: مددجویان زندانی بهترین نیروهای انسانی کشور هستند، چراکه به طور کامل در اختیار ما قرار دارند و مشکلات کارکنان بیرون از جمله مرخصی و شکایت را ندارند.

مطهرنژاد تاکید کرد‌: از آن جایی که نیروی انسانی داخل زندان‌ها ثابت نیستند، ما باید برای استفاده بهینه از این نیروی انسانی فندانسیون را درست بگذاریم و با طراحی درست و آموزش به آنها انگیزه دهیم.

وی عنوان کرد: سیاست جدید بنیاد تعاون این است که از خیرین می‌خواهیم که برای زندانی‌های در حال گذراندن محکومیت و بعد از آزادی شغل ایجاد کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور اضافه کرد‌: همچنین 25 هزار نفر از مددجویان و زندانیانی که آزاد شده‌اند با حمایت بنیاد تعاون سازمان زندان‌های کشور، برای اشتغال وام دریافت کرده‌ و

اغلب افرادی که از این تسهیلات استفاده کرده‌اند، افراد خوش حسابی هستند و اقساط خود را به موقع پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بنیاد تعاون با سابقه 65 ساله منابع دولتی ندارد و به صورت خود‌گردان فعالیت می‌کند و به صورت عام‌ المنفعه سود خود را صرف اشتغال زندانیان می‌کند.

مطهرنژاد افزود: بنیاد تعاون از آغاز کار برای آزادی سرمایه‌گذاری کرده و با کمک ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان برای پایان سال مبلغی عیدی به خانواده زندانیان پرداخت می‌کند.

در ادامه این بازدید کارگاه قند شکنی و بسته بندی شکر با مساحت 360 متر مربع که زمینه اشتغال 40 نفر و همچنین شرکت تولیدی پوشاک مردانه با مساحت 500 متر مربع که زمینه اشتغال 80 نفر در بخش خیاطی و انبار صنعتی را ایجاد می‌کند، افتتاح شد.

همچنین کارگاه حرفه آموزی 10 کلاسه با ظرفیت یک هزار و 400 زندانی با اعتبار80 میلیون تومان و آشپزخانه مکانیزه و مدرن با مساحت 720 مترمربع با اعتبار 270 میلیون تومان که زمینه اشتغال 20 نفر را فراهم می‌کند، از دیگر پروژه‌های افتتاح شده بود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.