حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اعطاي فرزند به دختران مجرد از اساس اشتباه است

عضو کميسيون حقوقي مجلس هشتم با تاکيد بر اشتباه بودن اعطاي فرزند به دختران مجرد گفت: اين امر باعث جلوگيري از ازدواج دختران مجرد مي‌شود که قطعا پديده‌ها مخرب اجتماعي را به بار خواهد آورد.

"حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اعطاي فرزند به دختران مجرد، اظهار داشت: انجام اين کار از ابتدا اشتباه بوده چرا که خانواده متشکل از مادر و پدر است و اعطاي فرزند بي سرپرست به يک عضو خانواده مطلوب نيست.

وي ادامه داد: طرح فرزند خواندگي و اعطاي فرزند به يکي از اعضاي خانواده حتي مرد هم مجاز نيست، چرا که زنان و مردان شاغل در پي کسب و کار بوده و به فعاليت مشغول هستند پس تربيت فرزند از عهده آنها خارج مي‌شود و اين در حالي است كه فرزند نياز به هر دو عضو خانواده دارد.

حجت‌الاسلام رهبر با بيان اينکه اعطاي فرزند به دختران آثار و تبعات سوء اجتماعي خواهد داشت، تصريح کرد: اين امر باعث جلوگيري از ازدواج دختران مجرد مي‌شود که قطعا پديده‌هاي مخرب اجتماعي را به بار خواهد آورد.

اين عضو کميسيون حقوقي مجلس هشتم خاطرنشان کرد:‌ فرزند بدون سرپرست هم از لخاظ عاطفي و هم از لحاظ اقتصادي نياز به وجود پدر و مادر در کنار هم داشته که در غير اينصورت مراکز بهزيستي براي آنان بهتر خواهد بود.

گفتني است؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از آخرین تحولات در طرح فرزند خواندگی خبر داد و گفت: این لایحه21 اصلاحیه دارد و در انتها باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد. یکی از این اصلاحیه‌ها درباره فرزندان بد سرپرست است تا وضعیت تأمین مالی آنها ارتقا یابد و در صورت تصویب نهایی قانون فرزند خواندگی دخترانی که سن بالا دارند نیز می‌توانند فرزند اختیار کنند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار