گروههای مختلف عشایر کشور در فضای بیش از 40 هزار مترمربع در نمایشگاه بین المللی تهران به اجرای آئین های سنتی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، منوچهر جهانیان معاون گردشگری در نشست خبری نخستین جشنواره ملی صدای عشایر ایران گفت: جلوه های زندگی مردم عشایر، ظرفیت ها و توانمندی های این گروه  به مردم معرفی شود.
وی افزود: با تفاهمی که میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان امور عشایر صورت گرفته نخستین جشنواره ملی صدای عشایر برای معرفی آداب و رسوم آن ها برگزار می شود.
جهانیان تصریح کرد: موضوعات این جشنواره شامل «عشایر و انقلاب اسلامی» ، «عشایر، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، «عشایر و کوچ نشینی»، «عشایر و مهمانپذیری» است.
معاون گردشگری کشور بیان کرد: 13 بهمن به صورت نمادین کوچ عشایر از میدان ونک تا نمایشگاه بین المللی تهران به منظور زنده نگه داشتن آداب و رسوم این گروه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در تقویم جهانگردی نیز روز ملی و کوچ عشایر به  ثبت رسیده است.
جهانیان افزود: مردم عشایر هر استان در مدت برپایی جشنواره ملی صدای عشایر شبهای فرهنگی استان خود را برگزار می کنند.
یحیی رحمتی معاون صنایع دستی تصریح کرد: 180 غرفه به حوزه تولیدات زنده صنایع دستی عشایری اختصاص یافته و حدود 600 هنرمند در این جشنواره حضور خواهند داشت.
گفتنی است، نخستین جشنواره ملی صدای عشایر از چهاردهم تا نوزدهم بهمن از ساعت 14 تا 21 در نمایشگاه بین المللی تهران میزبان بازدید کنندگان خواهد بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار