عضو کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس گفت:صادرات انرژی سبب افزایش ذخیره ارزی می‌شود .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،احمد امیرآبادی در حاشیه دومین روز از همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت الکتریکی  برگزار شد، در  اظهار کرد: در موضوع برق نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر هستیم.

وی ادامه داد: بالا رفتن قیمت‌ها و صرفه‌جویی مصرف‌کنندگان برق تأثیر مقطعی بوده و برای بهینه‌سازی همیشگی باید فرهنگ صرفه‌جویی را نهادینه کنیم.

امیرآبادی با بیان اینکه نیازمند الگوی فرهنگی مصرف هستیم، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت در نهایت منجر به استفاده‌های غیرمجاز از برق و عدم پرداخت هزینه‌های آن و دیگر مسائل می‌شود و از همین حیث باید فکری جدی‌تر و کاربردی‌تر درباره این مسئله داشته باشیم.

 

عضو کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس شورای اسلامی افزود: مقدار قابل توجهی از هدررفت برق در خطوط انتقال و توزیع صورت می‌گیرد و باید در این بخش چاره‌اندیشی جدی‌تر داشته باشیم.

امیرآبادی بیان کرد: حضور بخش خصوصی برای توسعه انرژی بسیار مؤثر بوده و باید فضا برای عملکرد بخش خصوصی گسترده‌تر و جدی‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه باید در قسمت قوانین خرید برق تغییرات لحاظ شود، اضافه کرد: باید قوانین به گونه‌ای تغییر کند که حضور بخش خصوصی بیشتر در این حوزه سمت و سو پیدا کند.

عضو کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم با حضور مشارکتی خود در قالب تعاونی و شرکت‌های کوچک می‌توانند سبب بهبود شرایط در بخش انرژی شون/س 

 

 

برچسب ها: صادرات ، انرژی ، افزایش ، ذخیره ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.