شما در این جلسه با کاراکترهای غیر قابل چاپ ،تکنیک های انتخاب متن ،استفاده از صفحه کلید،استفاده از کلیدF8 ،نحوه انتخاب کل سند و همچنین قالب بندی متن آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛

کاراکترهای غیر قابل چاپ

در متن شما کاراکترهایی مانند فاصله یا خط جدید وجود دارند که به آنها کاراکترهای غیر قابل چاپ گفته می شود. برای مشاهده این کاراکترها از منوی Home ،در قسمت Paragraph روی کلیک کنید با این کار کاراکترهای غیر قابل چاپ برای شما نمایش داده می شود.بدین شکل که به ازای هر Tab یک علامت پیکان ،به ازای هر فاصله یک نقطه و به ازای هر خط جدید علامت  نمایش داده می شود.با کلیک دوباره روی این دکمه ،سند را در حالت عادی مشاهده می کنید.

 



تکنیک های انتخاب متن
یکی از اساسی ترین مفاهیم کار در محیط word ،انتخاب متن است.بلوک متن یا متن علامت گذاری شده ،بخشی از سند ماست که می تواند از یک کاراکتر تا کل سند شما را شامل شود.شما با ایجاد یک بلوک متن می توانید عملیات خاص مانند قالب بندی متن را روی بلوک متن انتخاب شده انجام دهید.

استفاده از صفحه کلید
برای انتخاب یک متن از کلید shift ، به همراه کلید های مکان نما استفاده کنید.

استفاده از کلید F8
کلید F8 ، یکی از ابزارهای قوی word برای انتخاب متن است.برای انتخاب متن با استفاده از این کلید ابتدا نشانگر ماوس را به ابتدای نوشته ببریدو سپس کلید F8  را فشار داده وبا اتفاده از کلیدهای مکان نما سند را مرور کنید.با حرکت مکان نما متن موردنظر انتخاب می شود.برای خروج از این حالت کلیدEsc  را فشار دهید.

انتخاب کل سند
برای انتخاب کل سند روی Home>Editing>Select  کلیک کرده و گزینه Select ALL  ر انتخاب کنید.همچنین می توانید از کلید ترکیبی Ctrl+A نیز استفاده کنید.



قالب بندی متن
قالب بندی متن یا همان Formatting  شامل تنظیم نوع قلم ،اندازه قلم و اعمال جلوه های ویژه است.در word متداولترین فرمان های قالب بندی متن در گروهی به نام Font  در زبانه Home قرار گرفته اند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هما
۱۱:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام . ایا امکان نمایش کاراکترهای غیر قابل چاپ در پی دی اف وجود دارد؟ با سپاس