امسال چهلمین سال از تولد اولین تلفن همراه می گذرد و گفته می شود اولین تلفن همراه اندازه یک جعبه کفش بود

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران  به نقل از تکنولوژی نیوز؛ اولین تلفن همراه توسط مارکین کوپر از شرکت موتورلا ساخته شد که وزن آن حدود یک کیلو و نیم بود و باتری های آن فقط برای 20 دقیقه قابل استفاده بود.

بررسی ها نشان می دهند: در طول این 40 سال تلفن های همراه پیشرفت های قابل توجهی به ویژه در زمینه صفحه نمایش و باتری داشته اند و قطعات داخلی مدار در طول این 40 سال رشد به سرعتی را پشت سر گذاشته اند .اولین تلفن همراه آنتن های بی کیفیتی داشتند و به ندرت قادر به برقرار کردن ارتباط بین سایر تلفن همراه ها می شد. پیشرفت تکنولوژی از سال 1995 میلادی تاکنون به حدی بالا بوده است که پیشرفت موبایل ها سهم زیادی در این میان دارد، موبایل در میان سایر فناوری ها سریعتر رشد کرد و توانست جایگاه زیادی در میان کاربرانش به دست آورد، قیمت اولین موبایل 456 یورو بود که قیمت نسبتاً بالایی بود نوکیا در گذشته بازار موبایل را در دست داشت و اندروید توانست تحوالی در دنیای فناوری موبایل به وجود آورد و سریعاً در میان سایر سیم عامل ها رشد کرد.

در گذشته مردم موبایل را فقط جهت نیاز کاری و برای زنگ زدن می دانستند اما امروز موبایل علاوه بر ارتباط بی سیم به صورت آنالوگ ارتباط تصویری و ویدئویی هم دارد./ع2



برچسب ها: فناوری ، تکنولوژی ، موبایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.