ساخت کفش هوشمند نانویی ویژه مناطق سردسیر

محقق سیستان و بلوچستانی موفق به طراحی و ساخت کفش هوشمند نانویی شد که می تواند دمای کفش را در صورت کاهش دما، برای جلوگیری از یخ زدگی پا، گرم کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی میرحسینی عضو پژوهشکده نانوی سیستان و بلوچستان و مجری طرح «کفش هوشمند نانویی» در خصوص کارایی این کفش ها گفت: کفی این کفش های هوشمند از نانو سیلیکون ساخته شده و نانو المنتهایی در آن بکار رفته، که بدین واسطه دمای درونی کفش افزایش می یابد.

وی افزود: در این کفش هوشمند یک سنسور حرارتی قرار گرفته که باعث تشخیص سرما در لحظات بحرانی می شود . کفش های هوشمند نانویی طوری طراحی شده اند که بلافاصله وقتی دمای هوا به منفی ۱۰ درجه می رسد، شروع به افزایش دمای درون کفش می کند تا از یخ زدگی پا جلوگیری کند.

کفش هوشمند نانویی ویژه مناطق سردسیر ساخته شد

میرحسینی گفت: اگر دمای بیرون تا منفی ۱۰ درجه کاهش پیدا کند، کفش به صورت اتوماتیک شروع به افزایش دمای درون کفش می کند ولی این دما قابل تنظیم است و می توانیم تا کمتر از منفی ۱۰ درجه آن را تنظیم کنیم.

این محقق عنوان کرد:GPS، اندازه گیری نبض پا و رویت آن در گوشی تلفن همراه با سیستم های اندروید، مین یاب و... روی این کفش ها قابل نصب هستند.

وی افزود: اکنون این سیستم در شرف ثبت اختراع بوده و درپژوهشکده  فناوری نانو دانشگاه سیستان و بلوچستان انجام شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: کفش ، کوهنوردی ، سردسیر ، کوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار