اين روزها ابزارهاي مختلف الكترونيكي كاربردهاي فراواني در زندگي روزمره ما يافته اند.حالا كار به جايي رسيده كه صنعت پوشاك نيز از اين موج بزرگ در امان نمانده است.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران به نقل از کلیک،صنعت پوشاک نیز این روزها تحت تاثیر دنیای دیجیتال قرار گرفته است.این صنعت با پیوندی که با دستگاه های هوشمند برقرار کرده توانسته تا لباس های جدیدی را با ویژگی های خارق العاده به بازار عرضه کند.در این گزارش برخی از این لباس های جالب را معرفی می کنیم.

لباس ديجيتال
همدم لحظات تلخ و شيرين شما

با گسترش چشمگير گوشي هاي همراه هوشمند، راه براي بسياري از نوآور يها هموارتر گرديده است. توليد لبا سهاي هوشمند نيز از اين امر مستثني نبوده است. چندي پيش گروهي از دانشمندان موفق به طراحي نوعي لباس شدند كه م يتواند با شناسايي وضع روحي فرد، اقداماتي براي بازگرداندن او به حالت تعادل انجام دهد.
حسگرهاي بسيار ريز موجود در اين لباس مي تواند ضربان قلب، دماي بدن و حتي ميزان رسانايي پوست را(كه از مهمترين شاخص هاي فيزيولوژيكي براي تعيين حالت رواني فرد است) اندازه گيري نمايد. 
سپس اين داده ها از طريق گوشي تلفن همراه به يك پايگاه داده ارسال شده و پايگاه داده نيز با توجه به وضع فعلي ونيز علاقه مند يهاي كلي فرد، پاسخ مناسب را ارسال مي نمايد. در اين لباس يك صفحه نمايش مجهز به لامپ هاي وجود دارد كه مي تواند جملاتي اميدبخش را در LEDمواقعي كه فرد غمزده و ناراحت است، نمايش دهد. همچنين بلندگوهاي قرارگرفته در كلاه اين لباس مي تواند موسيقي مناسب، يك پيغام اميد بخش و حتي چند لطيفه بامزه را پخش كند.


با لباست موسيقي بنواز

لباس هوشمند مي تواند كاربردهاي گوناگوني داشته باشد كه نواختن موسيقي نيز يكي از آنهاست. در حال حاضر چند نمونه از اين پيراهن ها به توليد صنعتي رسيده و با قميتي بين 50 تا صد هزار تومان در اختيار عموم قرارگرفته است. پيراهن داراي طرح گيتار و نيز طبل، از جمله معرو فترين اين لباسها هستند. فردي كه پيراهن را به تن دارد مي تواند با لمس بخشهاي مخلتف روي آن، صداي مربوط به آن بخش را بشنود.

لطفا مرا دور بيندازيد!

پاي انسان را قلب دوم او مي نامند. به همين دليل در طراحي كفش، ملاحظات مختلف پزشكي مدنظر قرار مي گيرد. با فرسودگي بخشهاي مختلف كفش،اين قابلیت ها كاهش يافته و در نتيجه احتمال بروز برخي آسیبها به فردي كه آن را به پا مي كند، وجود دارد.
مشكل اينجاست كه در برخي موارد، شناسايي فرسودگي هاي جزئي ولي تاثيرگذار كفش و بخصوص بخشهايي كه زياد ديده نمي شود، دشوار است. در واقع در اين حالت، كفش از نظر ظاهري چندان فرسوده به نظر نمي رسد، اما از نظر ساختاري ديگر نمي تواند از سلامت پا حفاظت كرده و حتي مي تواند به بروز آسیبهاي جدي به فرد منجر شود.
 در اين ميان شركت اپل نوعي كفش با حسگرهاي داخلي طراحي كرده است. اين حسگرها كه در پاشنه يا كف كفش قرار مي گيرد مي تواند اطلاعاتي در مورد وضع شما ارسال نمايد. به iOS كفش را به دستگاه مبتني بر اين ترتيب در صورت فرسودگي بيش از استاندارد پاشنه يا كف كفش، كاربر را از اين مساله آگاه مي كند.
برچسب ها: لباس ، تکنولوژی ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.