نایب رئیس انجمن نجوم ایران گفت: امکانات ایران در مقایسه با سایر نقاط دنیا پایین است اما در زمینه تعداد منجمان همواره در رتبه 40 تا 50 هستیم.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حبیب‌الله خسرو شاهی در پایان سفرش به خراسان جنوبی در جمع اعضای ششمین همایش ملی نجوم در ارتباط با مقالات علمی و پژوهشی انجمن نجوم ایران اظهار کرد: این مقالات در حوزه نجوم حرفه‌ای است و محدود به داخل ایران نیست.

وی با اشاره به رصدخانه‌های ایران افزود: این رصدخانه‌ها دارای تلسکوپ‌هایی هستند که قطر آیینه اصلی آن از 50 سانتی‌متر تا 60 سانتی‌متر است که در دنیا جزو تلسکوپ‌های آماتوری به حساب می‌آیند.

12 تلسکوپ در رصدخانه‌های ایران داریم

نایب رئیس انجمن نجوم ایران تصریح کرد: امکانات ایران در مقایسه با سایر نقاط دنیا پایین است اما در زمینه تعداد منجمان همواره در رتبه 40 تا 50 هستیم.

خسروشاهی با بیان اینکه در انجمن نجوم ایران 70 تا 80 نفر عضو داریم، متذکر شد: از این تعداد حدود 20 نفر منجم حرفه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه 10 تا 12 تلسکوپ در رصدخانه‌های ایران داریم، ادامه داد: بزرگترین رصدخانه مربوط به دانشگاه تبریز است و با تلسکوپی با قطر آینه‌ای 60 سانتی‌متری و بعد از آن دانشگاه شیراز با قطر آیینه‌ای 54 سانتی‌متری است.

نایب رئیس انجمن نجوم ایران از برگزاری هر ساله همایش‌های نجوم و اختر فیزیک در ایران خبر داد و یادآور شد: این همایش‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که در سال گذشته در دامغان و سال قبل از آن در زاهدان برگزار شد./س

برچسب ها: منجم ، ایران ، تلسکوپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.