رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در زمینه نشر علوم اسلامی و قرآنی پشتیبانی‌های لازم انجام شود تا این تفکر اصیل به سهولت در اختیار علاقمندان قرار گرفته و به جهان عرضه شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي در آیین اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در مراسم رونمایی از نرم‌افزاری بیان‌الوحی گفت: ارتباطات نوین در عصر حاضر یک انقلاب بزرگ در حیات فردی و اجتماعی ما است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در شرایط کنونی کشورهایی می‌توانند در عرصه جهانی ظهور و بروز تاثیرگذاری داشته باشند که به فناوری‌های نوین مجهز باشند.

لاریجانی تصریح کرد:‌چندی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور تشکیل شورایی را برای پشتیبانی و انتشار علوم قرآنی و اسلامی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین صادر فرمودند که آیین‌نامه‌ها و ضوابط این شورا در دست تدوین است.

وی ادامه داد: جای امیدواری است که شروع فعالیت این شورا جهش جدی در عرصه یادشده ایجاد کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم، گفت: ‌باید در زمینه نشر علوم اسلامی و قرآنی پشتیبانی‌های لازم انجام شود تا این تفکر اصیل به سهولت در اختیار علاقمندان قرار گرفته و به جهان عرضه شود.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در این حوزه در استان قم، تاکید کرد: تاکنون در بخش نرم‌افزاری ترویج علوم و معارف اسلامی در قم تلاش‌های شایان توجهی انجام پذیرفته است و الحق هم از قم به‌عنوان مرکزیت جهان تشیع چنین انتظاری می‌رود.

نماینده مردم قم در مجلس نهم، یادآور شد: در جهان کنونی که تفاوت رأی‌ها و برخی حرکت‌های بدلی در زمینه دین رو به رشد است، تفکر اصیل اسلامی با شیوه‌های صحیح و قابل دسترس باید در اختیار افراد قرار گیرد.

وی همچنین در مورد آیت‌الله جوادی آملی که نرم‌افزار بیان‌الوحی براساس تفاسیر قرآن وی ساخته شده است، افزود: آیت‌الله جوادی آملی یک شخصیت استثنایی در تاریخ معاصر و جزو افرادی است که در اضلاع مختلف تفکر اسلامی محققانه کار و فعالیت کرده است.

لاریجانی ادامه داد: آیت‌الله جوادی آملی در تفسیر، عرفان، فقه و اصول و مسائل اجتماعی و سیاسی بر مبنای تفکر اسلامی به نحو شایسته‌ای قلم زده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین انتشار نرم‌افزار بیان‌الوحی را عاملی برای وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه خواند و تصریح کرد: امروزه حوزه و دانشگاه برای وحدت بیشتر نیازمند آثار عمیق و پرباری نظیر نرم‌افزار بیان‌الوحی است و ترویج چنین نرم‌افزارهایی عامل مهم و تبلیغی اساسی برای این مسئله است.

وی همچنین یادآور شد: اگر می‌خواهیم حوزه و دانشگاه ارتباط سازمان‌یافته‌ای داشته باشد، باید چنین مدل‌هایی را به جامعه ارائه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین توجه به چنین تفاسیر ارزنده‌ای را باعث ایجاد مشترکات و تعاملات فرهنگی میان کشورهای اسلامی و عامل اثربخش در رشد و توسعه بیداری اسلامی خواند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار