رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تاخیر در ارائه بودجه موجب متضرر شدن کشور می‌شود به همین دلیل به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و گفتم ارسال دیرهنگام بودجه مضراتی برای کشور دارد و آیین‌نامه مجلس ضوابط خاصی برای بررسی آن دارد و معظم‌له هم تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز (چهارشنبه 27 دی‌ماه) با تشکر از نمایندگان گفت: از حضور رئیس‌جمهور و اظهارات نمایندگان تشکر می‌کنم که مسائل مهم کشور را مطرح کردند.

وی افزود: آن‌چه مهمترین مسئله امروز به شمار می‌رود  تورم، بیکاری و مسائل اقتصادی است و در خلال مباحث مطرح شده توسط نمایندگان دیدگاه‌های متفاوتی هم بیان شد و باید اشاره کرد آن چه مهم است مسئله معیشت مردم بوده و مسئله شخصی وجود ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اساس مدنیت در کشور اجرای قانون است، خاطر نشان کرد: باید مؤلفه‌های اصلی در نظر گرفته شده و راهکارهای حل مشکلات معیشتی که دغدغه ماست، برطرف شود.

وی در خصوص تعامل دولت و مجلس گفت: حضور رئیس‌جمهور در مجلس مفید بوده و می‌تواند یک اقدام منطقی باشد و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه تاخیر در ارسال لایحه بودجه مضر است، خاطر نشان کرد: بنده خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشتم و عنوان کردم که ارسال بی‌موقع لایحه بودجه مضرراتی دارد و ایشان هم تذکراتی دادند.

وی تصریح کرد: باید دولت هر چه زودتر لایحه بودجه را ارائه کند چرا که فرصت نداریم و سال آینده انتخابات در پیش است و هر چه زودتر این موضوع سامان پیدا کند، مفیدتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی مسائلی که رئیس‌جمهور مطرح کردند بايد در لایحه بودجه ارائه کنند تا مورد رسیدگی نمایندگان قرار گیرد .

نماینده مردم قم تصریح کرد: همه در کشور باید مقید به اجرای قانون اساسی باشند و رهبری هم مسئول اصلی کشور هستند و ایشان از تعرض به قانون صیانت می‌کند و اگر کسی مسئله‌ای دارد به شخص ایشان منتقل کند و نیازی به این گونه مسائل نیست.

وی تاکید کرد: قانون اساسی وقتی می‌گوید طرح یا لایحه‌ای از مجلس عبور کرد و شورای نگهبان آن را تصویب کرد همه ملزم به اجرای آن هستند و این موضوع هم در زمان امام (ره) و هم در زمان مقام معظم رهبری بارها تکرار شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حضور آقاي احمدی‌نژاد در صحن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم فرهنگ قانون گرایی پیاده شود و ما به عهدمان در این چارچوب که به قوای دیگر کمک کند صادقانه ایستاده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کشور ما از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار بوده و این تحریم‌ها را پشت سر خواهد گذاشت به شرطی که با اسلوب دقیق و کار کارشناسی به این موارد اهتمام ورزیده شود.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار