رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم مدیریت متمرکز شهری گفت: ما با کپی‌برداری از قوانین سایر کشورها نمی‌توانیم شهرها را مدیریت کنیم؛ زیرا ما قانون اساسی خودمان را داریم.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی امروز (یکشنبه) در دیدار با دبیران شورایاری‌ها مناطق 22 گانه تهران، گفت: شورایاری‌های محله خواستار انتخاب اعضای شورای شهر از بین شورایاری‌ها و هم‌چنین بحث مدیریت متمرکز شهری می‌باشند که می‌توان در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام داد.

وی افزود: تغییر در ساختار قانون نیازمند زمان است و با توجه به نزدیکی انتخابات، این تغییرات غیرممکن است، چون نیازمند بررسی‌های کارشناسی است و شورای شهر هم بر اساس قانون اساسی محدودیت‌های زیادی در زمینه اجرا دارد.

لاریجانی تصریح کرد: شورایاری‌ها می‌توانند از اکنون با تدوین قانون مدون، شرایط را برای ایجاد تغییراتی که در زمینه‌ی انتخابات شورایاری‌ها و شورای شهر نیاز دارند، شروع کرده تا در مدت 3 سال یا بیشتر به نتایج مورد نظر دست یابند.

رییس قوه مقننه درخصوص مدیریت متمرکز شهری خاطرنشان کرد: ما با کپی‌برداری از قوانین سایر کشورها نمی‌توانیم شهرها را مدیریت کنیم؛ زیرا ما قانون اساسی خودمان را داریم و تغییر در روش‌های مدیریتی فعلی نیازمند اصلاحات در قانون اساسی کشورمان است.

لاریجانی در پایان از دبیران شورایاری‌های شهر تهران خواست تا با تدوین این طرح اولیه و با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون شوراها و امور داخلی، قدم‌های اولیه را برای رسیدن به اهداف مورد نظر بردارند.

انتهای پیام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار