سطوح بالاي كلسيم خون مي‌تواند نشانه‌اي براي وقوع سرطان تخمدان باشد.

به گزارش گروه علمي،پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه ساينس ديلي، نتايج يك مطالعه جديد در مركز پزشكي دانشگاه و يك فارست نشان داده است كه سطوح بالاي كلسيم خون مي‌تواند در پيش‌بيني سرطان تخمدان كه از مرگبارترين انواع سرطان در ميان زنان است، مؤثر باشد.

براساس اين گزارش محققان با بررسي دو گروه از افراد مشاهده كردند كه زناني كه با سرطان تخمدان تشخيص داده شدند و زناني كه در اثر اين سرطان جان خود را از دست دادند، نسبت به زناني كه با اين سرطان شناسايي نشدند، داراي مقادير بالاتري از كلسيم در خون خود بودند.

به گفته محققان اين ايده قابل قبول است چرا كه بروز بسياري از سرطان‌هاي تخمدان با افزايش سطح پروتئين مرتبط با هورمون پاراتيروئيد(PTRHrp) همراه است كه شناخته شده است اين پديده سطوح كلسيم خون در بسياري از سرطان‌ها را افزايش مي‌دهد.

گفتني است: ميزان وقوع مرگ و مير در اثر سرطان تخمدان زياد است چرا كه شناسايي آن بسيار سخت است و اغلب علائم آن زماني به وجود مي‌آيد كه اين سرطان پيشرفت كرده است و در اين ميان تشخيص اين سرطان در مراحل اوليه ممكن است با استفاده از نشانگر كلسيم انجام پذيرد اما هنوز هم تحقيقات بيشتري براي تائيد اين نتايج مورد نياز است./ح
برچسب ها: کلسیم ، سرطان ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار