بیشترین میزان شیوع افسردگی در کشور من 20 تا 30 سالگی است.

دکتر پرویز مظاهری، عضو هیات مدیر انجمن روانپزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه 5 تا 6 درصد مردم جامعه دچار افسردگی و اضطراب هستند گفت: افسردگی شایع ترین اختلال روان پزشکی است که که مردم ایران و سراسر جهان به آن دچار شده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه افسردگی دلایل بیولوژیک روانی و اجتماعی دارد گفت: در حال حاضر مشکلات اجتماعی شیوع افسردگی در تمامی رده های سنی را تشدید می کند.

این روان پزشک با تاکید براین که عدم برآورده شدن مشکلات اقتصادی مردم موجب تشدید افسردگی شده است افزود: مشکلات اجتماعی در روابط میان افراد خانواده تاثیر گذار بوده، موجب تشدید اختلالات رفتاری در میان افرادر خانواده می شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: وجود ناکامی در زندگی با خود خوری و عدم بروز ناراحتی ها، موجب ایجاد نگرانی، بی حوصلگی و خواب نا کافی هنگام شب می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خواب ناکافی شب موجب کاهش کارآیی افراد در طول روز می شود گفت: نبود کارآرایی مناسب در محیط های کاری با عدم احساس لذت از زندگی به عنوان ویژگی اصلی افسردگی می شود.

افسردگی جوانان 20 تا 30 سال را تهدید می کند.

دکتر مظاهری با اشاره به اینکه بیشترین میزان شیوع افسردگی در سنین 20 تا 30  سالگی است گفت: افراد کمتر از 20 سال و بالای 30 سال نیز درجاتی دچار مشکل افسردگی هستند ولی این عارضه در دهه های دوم و سوم زندگی از شیوع بالاتری برخوردار است.

راهکار مقابله با افسردگی به سادگی امکان پذیر است.

این روان پزشک با تاکید بر اینکه علی رغم وجود مشکلات اقتصادی هر فردی می تواند به کاهش میزان افسردگی خود کمک کند گفت: افراد باید با کاهش سطح توقعات از خود و دیگران، نگرش خود را به زندگی مثبت تر کنند.

وی همچنین تصریح کرد: مسئولین می توانند با بهبود شرایط اقتصادی، تلاش کنند تا مردم به خواسته های بر حق خود برسند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت زیاد مردم و بهره ی کم اقتصادی موجبات بروز و تشدید مشکلات افسردگی را در میان افراد جامعه تشدید می کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار