تنهایی دوران سالمندی اغلب سراغ آدم ها می رود بچه ها سرو سامان گرفته اند و دوره بازنشستگی شروع شده و همه فکر می کنند باید با این تنهایی ساخت باید بدانید سالمندان تنها زودتر می میرند

دکتر علیرضا محمدی، متخصص روان شناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: تنهایی دوران سالمندی اغلب سراغ آدم ها می رود بچه ها سو سامان گرفته اند و دروه بازنشستگی هم شروع شده و همه فکر می کنند باید با این  تنهایی ساخت.

وی در ادامه مطلب خود افزود: اگر یکی از عزیران شما در این دوران به سر می برد برای بیرون آوردنش از این فضا هر کاری که می توانید انجام دهید جز اینکه تنهایی به اندازه سیگار کشیدن برای بدن مضر و کشنده است.

محمدی تصریح کرد: سالمندان به کسی نیاز دارند که بتوانند مشکلات خود را با او در میان بگذارند و اگر از حضور چنین همدمی بهرهمند نشوند عمرشان کوتاه می شود و حتی سریع تر از سیگار آنها را به مرگ نزدیک می کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گروهای دوستی در دوره سالمندی یا ادامه دادن فعالیت های کاری و اجتماعی و همین طور جمع های خانوادگی یک راه نجات برای سالمندان است اما افرادی که در این سنین احساس طرد شدگی می کنند کمتر از همسالان شان عمر می کنند.

برچسب ها: سالمند ، بچه ، تنهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.