الوندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد

ارسال پرونده کلاهبرداران ارزی به دادستانی

مشاور وزیر دادگستری گفت: به دلیل اینکه پرونده کاهبرداران ارزی در حیطه اجرایی وظایف دادگستری نبوده ، برای بررسی بهتر به دادستانی ارسال شده است.

"مظفر الوندی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پرونده کلاهبرداران ارزی از دادگستری به دادستانی ارجاع شده است، اظهار داشت: به دلیل اینکه پرونده کاهبرداران ارزی در حیطه اجرایی دادگستری نبوده و برای بررسی بهتر به دادستانی (مدعی العموم) ارسال شده است.

وی ادامه داد: این نامه دوشنبه هفته جاری به جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شده است که با درخواست تعدادی از کسبه منطقه مرزی سردشت متضمن پی نوشت مورخ 91.11.2 مقام عالی وزارت مبنی بر "مراتب خدمت دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران جعفری دولت آبادی ارسال تا توجیها به مشکلات حادی که برای طلبکاران ایجاد شده و تعداد طلبکاران، حدود 3 هزار نفر که بیشتر در کردستان و آذربایجان غربی هستند، تدبیری اتخاذ کند تا موضوع به صورت ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد."

الوندی با اشاره به اینکه دادگستری از دادستان خواستار صدور حکم قطعی در این زمینه است، تصریح کرد: این پرونده در شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 12 تهران مطرح رسیدگی است.

گفتنی است؛ کلاهبرداري بزرگ ارزي در تهران زماني شکل گرفت که بازار ارز در ابتداي زمستان پارسال با نوسانات شديد مواجه شده بود. اين کلاهبرداري بزرگ که براي اولين بار دهان به دهان در بازار موبايل و کامپيوتر ايران و يا به عبارت ديگر، پاساژ علاءالدين پيچيد، سپس در نامه‌هاي جداگانه‌اي به اطلاع رئيس قوه قضائيه، وزير اطلاعات، دادستان عمومي و انقلاب تهران و تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار