معاون اول رئيس جمهور سودان در ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ما معتقديم كه تحليل‌هاي مشتركي با ايران نسبت به وقايع سوريه داريم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اعزامي به سودان علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با "علي‌عثمان‌ محمد‌طه" معاون اول رئيس جمهور سودان ديدار و گفتگو كرد.


در اين ديدار درباره مناسبات روبه رشد دو جانبه در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و ... بحث شد.

"عثمان محمدطه"  با ابراز خوشحالي از روند روبه رشد مناسبات دو جانبه ميان ايران و سودان و با تاكيد بر لزوم همكاري با ايران در حوزه‌هاي فعاليت اقتصادي از جمله سرمايه‌گذاري در بخش راه، پل‌سازي و همچنين صنايع كشاورزي اظهار داشت: سودان آمادگي دارد در اين زمينه‌ها از توانمندي‌هاي علمي و سرمايه‌گذاري ايران بهره ببرد.

معاون اول رئيس جمهور سودان همچنين درباره مسائل منطقه‌اي گفت: ما معتقديم كه تحليل‌هاي مشتركي با ايران نسبت به وقايع سوريه داريم.

وي در پايان بر ضرورت پيگيري راه حل‌هاي سياسي و ممانعت از هرگونه مداخله نظامي در سوريه تاكيد كرد و گفت: پيگيري اصلاحات اساسي سياسي در اين كشور بايد در چارچوب اقدامات داخلي و به‌دور از هرگونه دخالت خارجي صورت گيرد.

در ادامه اين ديدار علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اهميت و نقش سودان در آفريقا گفت: سودان پل ورود اسلام به آفريقا است.

وي در ادامه به نقش تمدني و انقلابي سودان تاكيد كرده و اظهار داشت: ايران از پيروزي انقلاب اسلامي همواره به خاطر مواضع ديني و انقلابي مردم سودان مناسبات مثبت و روبه رشدي با اين كشور داشته است.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: لاریجانی ، سودان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار