مدير کل بهداشت و بيماري هاي آبزيان سازمان دامپزشکي کشور گفت: 820 ميليون نفر در تمام صنايع جانبي پرورش و تکثير آبزيان زينتي مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، کاظم عبدي در اختتاميه کارگاه آموزشي –بهداشتي آبزيان زينتي اظهار داشت: آبزي پروري مانند شمشير دولبه عمل مي کند به صورتي که اگر به مسايل بهداشتي و درماني در پرورش آبزيان توجه نشود موجب بروز بيماريهاي فراوان مي شود.

وي با بيان اينکه سرعت رشد پرورش و تکثير آبزيان زينتي در دنيا 14 درصد و در کشور 3/8 درصد است که اين رقم بسيار زياد است افزود: سال گذشته بيش از700 هزار تن ماهي زينتي در کشور توليد شده است که توانستيم رتبه 20 دنيا را کسب کنيم.

عبدي ادامه داد: صنعت آبزي پروري ارزش افزوده بسيار بالايي دارد و 180 کشور دنيا در تجارت آبزيان زينتي فعاليت مي کنند.

مدير کل بهداشت و بيماري هاي آبزيان سازمان دامپزشکي کشور بيان داشت: توليد آبزيان در کشور بيش از 150 هزار تن است که 63 هزار تن از اين مقدار شامل توليد آبزيان زينتي است.

عبدي ادامه داد: سرعت رشد صنعت آبزي پروري در کشور 3/8 درصد است که در مقايسه با پرورش دام و طيور رشد 3 برابري دارد.

وي افزود: 820 ميليون نفر در تمام صنايع جانبي پرورش و تکثير آبزيان زينتي مشغول به کار هستند.

مدير کل بهداشت و بيماري هاي آبزيان سازمان دامپزشکي کشور تأکيد کرد: خريد و نگهداري ماهي شب عيد فرصتي بسيار مناسب براي انتقال علوم دامپزشکي و ارتباط خانواده ها با بهداشت آبزيان زينتي است.

عبدي اظهار داشت: سازمان دامپزشکي به عنوان متولي بهداشت و امور دام موفق به توسعه صنعت پرورش و تکثير آبزيان زينتي شده است.

وي اضافه کرد: بهداشت آبزيان زينتي در کشور گذشته از بيماري هاي مشترک با انسان به دليل الزام سازمان بهداشت جهاني (OAE) به رعايت بهداشت و درمان آبزيان زينتي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

عبدي خاطر نشان کرد: براساس گزارش فائو در سال 2050بيش از نيمي از پروتئين دنيا را آبزيان تشکيل مي دهند./عب
برچسب ها: اشتغال ، آبزیان ، عبدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار