گزارش‌ها از اقدام فرانسه در سانسور رسانه‌ای تهاجم خود به مالی در بحبوحه گسترش جنگ به سراسر این کشور حکایت می‌کند.

 
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ، دخالت نظامي فرانسه در کشور مالي از روز جمعه با حملات هوايي به اين کشور به بهانه جلوگيري از پيشروي معارضان آغاز شد. با این وجود با گسترش تهاجم زمینی و حملات هوایی پاریس به مالی تصاویر اندکی از این درگیری‌ها منتشر شده است.
 شبکه‌های فرانسوی تی اف وان و فرنس تلویژنز نیز چند گروه خبری به باماکو اعزام کرده‌اند اما سانسور رسانه‌ای تصاویر درگیری‌ها، فعالیت خبری تمامی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران را در این شهر با محدودیت مواجه کرده است.
 این در حالی است که ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه گفته است تعداد نیروهای زمینی فرانسوی در مالی ممکن است از ۲۵۰۰ نفر فراتر رود. طبق طرح‌های اولیه قرار بود ۲۵۰۰ نیروی زمینی فرانسه به این کشور غرب آفریقا اعزام شوند.
 لودریان روز شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی تصریح کرد:۲۵۰۰ نیرو چیزی است که در ابتدا اعلام شده بود و ممکن است تعداد نیروها از این رقم فراتر برود.
 لودریان روز یک‌شنبه  نیز اعلام کرد هدف پاریس در این کشور آفریقایی بازپس‌گیری کامل مالی است و افزود:ما هیچ جایی برای مقاومت باقی نخواهیم گذاشت.
 در همین حال، کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل از آمادگی خود برای رویارویی با حدود ۷۰۰ هزار نفر از مردم مالی که از خشونت‌ها فرار می‌کنند خبر داد.
 امریکا، کانادا، انگلیس، بلژیک، آلمان و دانمارک تاکنون حمایت خود را از جنگ فرانسه بر ضد مالی اعلام کرده‌اند.
 جامه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) نیز وعده داده است با اعزام ۵ هزار و ۸۰۰ سرباز به مالی از تهاجم فرانسه حمایت ‌کند.
 به عقیده تعدادی از تحلیلگران، منابع و ذخایر طبیعی متروکه در مالی از جمله معادن طلا و اورانیوم یکی از علت‌های تهاجم فرانسه به این کشور غرب آفریقا به شمار می‌رود.
برچسب ها: بین الملل ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار