صدها معترض با برپایی تظاهرات در چندین شهر اسپانیا، خشم و اعتراض خود را به فساد مالی در این کشور بحران‌زده حوزه یورو، ابراز کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ،  بر اساس این گزارش، معترضان خشمگین، روز جمعه  نزدیک مقر حزب راست‌گرای مردم ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در مادرید، پایتخت این کشور تجمع کردند و در اعتراض اوضاع این کشور بحران‌زده اقتصادی، شعار سر دادند.
 خبرنگار پرس تی‌وی گزارش داد، این تظاهرات در حالی برگزار شد که این ساختمان با حصارهای فلزی و نیروی پلیس ضد شورش حفاظت می‌شد.
 تظاهرات و اعتراضات در اسپانیا پس از گزارش اخیر روزنامه راست‌گرای ال موندو مبنی بر فساد مالی اعضای برجسته «حزب مردم» برپا شد؛ بر اساس این گزارش، اعضای برجسته حزب راست‌گرای راخوی، مبالغ و حقوق‌های اعلام نشده‌ای را به طور عمده از شرکت‌های خصوصی، دریافت کرده‌اند.
 بر اساس گزارش روزنامه ال موندو، لوئیس بارسناس، خزانه‌دار سابق حزب مردم اسپانیا، افزون بر حقوق‌های رسمی در این دو دهه، پاکت‌هایی به مقامات حزب داده است که حاوی ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو (۶۵۰۰ تا ۲۰ هزار دلار) بوده‌اند.
 این روزنامه در عین حال تاکید کرد، راخوی چنین مبالغی را دریافت نکرده است و در سال ۲۰۰۹ به «ماریا دولورس دو کاسپدال، دبیر کل حزب مردم دستور داده تا به این روند پایان دهد.
 کاسپدال این اتهام‌ها را رد کرده و گفته است:  حساب‌های حزب مردم پاک و شفاف است.
 این درحالی است که رسانه‌های اسپانیا، ۱۶ ژانویه، گزارش دادند، بارسناس به همراه چند تن دیگر، یک حساب بانکی با حدود ۲۲ میلیون یورو موجودی در سوئیس دارند.
 یکی از معترضان به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: دزدان، کل پول را می‌برند. بی شک، این فقرا هستند که از تبعات آن آسیب می‌بینند.
 اسپانيا در نيمه دوم سال ۲۰۰۸ میلادی با رکود شديد اقتصادي مواجه شد که در اثر آن ميليون‌ها نفر شغل خود را از دست داده‌اند. نرخ بی‌کاری در این کشور ۲۵ درصد گزارش شده است.
 اسپانیا که چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می‌آید، باید کسری بودجه خود را در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۴.۵ درصد و در سال ۲۰۱۴ به ۲.۸ درصد کاهش دهد.
 این درحالی است که اقتصاددانان می‌گویند، تحقق این اهداف، با توجه به امید فقرا به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور، دشوار خواهد بود.
 در همین حال، اعتراضات عمومی در اسپانیا با توجه به امکان تلاش دولت این کشور برای دریافت بسته نجات اروپا به سبک یونان جهت بازپرداخت بدهی‌های خود در ازای کاهش هزینه‌ها، افزایش یافته است.
برچسب ها: بین الملل ، اسپانیا ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار