رهبر حزب ترک تبارهای بلغارستان از حمله ای که به نظر می رسد به منظور ترور وی صورت گرفته باشد، جان سالم به در برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، احمد دوغان رهبر حزب جنبش حقوق و آزادی (ام آر اف) متعلق به تُرک های محلی در بلغارستان ، روز شنبه در حالی که در اجلاس این حزب در صوفیه، پایتخت بلغارستان مشغول سخنرانی بود، از سوی فردی مسلح که از میان حضار به سوی وی حمله ور شد، هدف سوء قصد قرار گرفت اما از این حمله جان سالم بدر برد.

فرد مسلح که به ظاهر قصد ترور احمد دوغان را در سر داشت، در میان سخنرانی وی، ناگهان از میان جمعیت به بالای سن پرید و در حالیکه در فاصله ی یک قدمی دوغان ایستاده بود، تپانچه ای را به سوی شقیقه ی وی نشانه گرفت، اما گلوله ای را شلیک نکرد.

بلافاصله پس از این حمله، مأموران امنیتی حاضر در سالن اجلاس، به بالای «سن» هجوم بردند و فرد مسلح را نقش زمین کردند و به شدت کتک زدند .

مأموران پلیس نیز وی را دستگیر و از محل خارج کردند.

بنا بر اظهارات مأموران پلیس، این فردِ بیست و پنج ساله، علاوه بر تپانچه، دو عدد چاقو نیز به همراه داشته است. هنوز از انگیزه ی فرد مسلح برای انجام دادن این حمله اطلاعاتی بدست نیامده است.

احمد دوغان، که پنجاه و هشت سال سن دارد، برای حدود بیست و پنج سال حزب ام آر اف را رهبری کرده است. این حزب نمایندگی ترک های محلی و دیگر مسلمانان ساکن بلغارستان را که حدود دوازده درصد از جمعیت هفت و سه دهم میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند، بر عهده دارد.

جِیهان اِبریاموف، از مقامات حزب ام آر اف، در اظهاراتی درخصوص وضع سلامت احمد دوغان خطاب به خبرنگاران گفت حال وی مساعد است.
















برچسب ها: بلغارستان ، سوء قصد ، تُرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار