دبير سابق دفتر تحکيم وحدت با بيان اين که مسئولان بايد به دانشجويان اعتماد کنند، گفت: فعاليت قانوني و ضابطه‌مند دانشجويان در سايه نگاه اعتمادمحور مسئولان مي‌تواند موجب ايجاد فضاي تضارب‌آرا و نشاط سياسي در دانشگاه‌ها شود.

مهدي اميريان دبير سابق دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعاليت تشکل‌هاي دانشجويي در آستانه انتخابات گفت: دو نوع نگاه متفاوت به فعاليت‌هاي تشکل‌هاي دانشجويي وجود دارد که از جمله آن مي‌توان به نگاه اعتمادمحور و نگاه محافظه‌کارانه اشاره کرد.

وي با بيان اين که مسئولان بايد به دانشجويان اعتماد کنند، خاطرنشان کرد: فعاليت قانوني و ضابطه‌مند دانشجويان در سايه نگاه اعتمادمحور مسئولان مي‌تواند موجب ايجاد فضاي تضارب‌آرا و نشاط سياسي در دانشگاه‌ها شود.

اين فعال دانشجويي با استقبال از مواضع معاونان فرهنگي وزارت علوم مبني بر اعطاي مجوز به تشکل‌هاي دانشجويي اظهار داشت: کاش معاونان فرهنگي به طور مصداقي نام دانشگاه‌هايي که با اعطاي مجوز به آن‌ها موافقت شده است را اعلام مي‌کردند، چرا که اين موافقت‌ها از ضمانت اجرايي کافي برخوردار نيست.

وي تثريح کرد: در برخي از دانشگاه‌ها علاوه بر آنکه با فعاليت‌هاي دانشجوياني مخالفت شده است، حتي دانشجوياني هم که براي تاسيس تشکل‌هاي دانشجويي اقدام کرده‌اند، به کميته انضباطي تهديد شده‌اند.

دبير سابق دفتر تحکيم وحدت با بيان اينکه دانشگاه‌ها بستري براي پويايي فضاي جامعه هستند، تصريح کرد: در آيين‌نامه تشکل‌هاي دانشجويي به طور قانوني دخالت نهادهاي غير دانشگاهي در فعاليت تشکل‌هاي دانشجويي ممنوع شده است و نبايد ديدگاه‌هاي امنيتي به فعاليت تشکل‌هاي دانشجويي آسيب زند.

اميريان در پايان با تاکيد مجدد بر حمايت مسئولان از فعاليت ضابطه‌مند دانشجويان اظهار داشت: بهتر است تا جلسه‌اي به همراه اصحاب رسانه و معاونان و مسئولان دانشگاهي به همراه دانشجويان دانشگاه‌هايي که براي تاسيس انجمن در دانشگاه‌ها درخواست کرده‌اند، گذاشته شود تا جزييات فعاليت تشکل‌هاي دانشجويي به طور کلي بررسي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار