دبير سابق دفتر تحکيم وحدت تلاش بشار اسد در حل بحران سوريه را مثبت ارزيابي کرد و گفت: اظهارات بشار اسد همسو با طرح 6 ماده‌اي بود که از سوي ايران مطرح شد و اجرايي شدن اين امر مي‌تواند تاثير گسترده‌اي در اوضاع سوريه داشته باشد.

مهدي اميريان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سوريه را يکي از اضلاع مقاومت دانست و اظهارداشت: حکومت سوريه با توجه به حمايت‌هاي مردم اين کشور کاملا با اصول دموکراتيک منطبق است، لذا دخالت‌ کشورهاي غربي با حمايت ترکيه، قطر و عربستان براي تغيير در حاکميت سوريه جاي تعجب دارد.

اين فعال دانشجويي اقدامات بشار اسد را اقداماتي مثبت براي آرام‌سازي اوضاع سوريه دانست و گفت: اظهارات بشار اسد همسو با طرح 6 ماده‌اي بود که از سوي ايران مطرح شد و اجرايي شدن اين امر مي‌تواند تاثير گسترده‌اي در اوضاع سوريه داشته باشد.

وي با بيان اينکه مردم سوريه سختي‌هاي بسياري را براي  دفاع از کشورشان متحمل شده‌اند، خاطرنشان کرد: اظهارات اخير بشار اسد مبني بر گفتگوي مخالفان و موافقان، ايجاد آيين‌نامه‌اي جهت حل بحران سوريه و به همه‎پرسي گذاشتن اين آيين‌نامه، 2  نتيجه عمده به همراه خواهد داشت؛ يکي آنکه اجازه دخالت بيگانگان در امور سوريه را نخواهد داد و ديگر اينکه توافق ميان موافقان و مخالفان بار ديگر آرامش را به سوريه باز مي‌گرداند.

اميريان در پايان ضمن ابراز اميدواري از انجام موفق طرح بشار اسد خاطرنشان کرد: عملي شدن اين طرح مي‌تواند دستاوردهاي عمده‌اي را براي کشور و مردم سوريه به همراه داشته باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امیریان ، سوریه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار