گروه عظيمي از شهروندان سوري در حمايت از "بشار اسد" رئيس جمهوري سوريه و نقشه راه وي براي حل منازعه در آن كشور به خيابان ها آمدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، شركت كنندگان در اين راهپيمايي در حمايت از اسد شعار سر مي دادند و اظهار داشتند كه راه حل بحران سوريه مداخله نظامي نيست بلكه خود مردم سوريه بايستي مشكلات شان را حل كنند و آنان خواهان حفظ آينده كشورشان هستند.
يك شهروند سوري شركت كننده در اين راهپيمايي گفت "من از مذاكره حمايت مي كنم. خشونت ها بايستي متوقف شوند. آنهايي كه خواهان خونريزي هستند بايستي به اقدامات شان پايان دهند و به حرفهاي رئيس جمهورمان گوش فرا دهند."
بشار اسد روز يكشنبه در سخنراني خود از نقشه راه استراتژيك جديدش براي حل منازعه در سوريه و برگزاري كنفرانش آشتي ملي در آن كشور خبر داد. اسد در اين سخنراني بر نقش مزورانه دولتهاي غربي و ارتجاع عرب در گسترش دامنه بحران در سوريه اشاره كرده بود. پس از اين سخنراني بسياري از احزاب سياسي سوري از طرح جديد اسد استقبال نمودند.
با اين حال كميته هماهنگي ملي براي تغييرات دموكراتيك در سوريه" طرح اسد را رد كرد و آن را "غير واقع بينانه" خواند. "حسن عبدالعظيم" رهبر اين كميته در اين مورد به خبرنگاران گفت "ما از شركت در هر گفتگويي بيش از متوقف نمودن خشونت ها و آزادي زندانيان خودداري مي ورزيم. با اين حال ما مذاكرات غير مستقيم را مي پذيريم كه به معناي مذاكره با دولت نيست بلكه از طريق و تحت نظارت اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب انجام مي شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار