وزیر امور خارجه کشورمان انجام پیگیریها برای برقراری خط پروازی با کشورهای حاشیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، صالحی با بیان اینکه همان طوری که ایران در جنگ نگذاشت یک وجب از خاک مملکت به دست بیگانگان برسد بعد از جنگ نیز تمام تلاش خود را برای تامین منافع ملی انجام می‌دهیم گفت: سیاست خارجی اصول متعددی دارد که باید در چارچوب، عزت، مصلحت و حکمت پیش برود و تامین منافع ملی یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر است.

وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه اصل دوم در افزایش مناسبات بین‌المللی پایبندی به کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی است، گفت: ایران نیز به آن ملحق شده است.

صالحی با اشاره به اینکه هر کنوانسیون بین‌المللی که امضا می‌شود باید در یک داد و ستد بین‌المللی ضمن حفظ حاکمیت بین‌المللی انعطاف‌هایی را داشته باشد، افزود: جمهوری اسلامی ایران عمل به تکالیف اسلامی و انقلابی را در افزایش مناسبات بین‌المللی همیشه مورد تاکید قرار می‌دهد.

به گفته وی ایران استثنایی‌ترین کشور جهان از نظر داشتن کشورهای همسایه است به طوری که جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه آبی و خاکی است.

وزیر امور خارجه کشوربا اشاره به اینکه ایران کشوری تمدن‌ساز است و در کنار افتخار به پیشینه‌ها به باورهای دینی نیز اعتقاد راسخ دارد، تصریح کرد : به دلیل جایگاه سیاسی و اقتصادی مازندران، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در مازندران دایر شده است.

صالحی به درخواست راه‌اندازی خطوط هوایی مازندران با کشورهای همسایه اشاره و ابراز امیدواری کرد این دفتر بتواند با امکان‌سنجی مناسب راه‌اندازی این خطوط را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین پرونده ‌علیه جمهوری اسلامی ایران پرونده هسته‌ای است، ادامه داد: ایران نیز از این بابت خوشحال است که مقتدرانه در چالش جهانی با غربی‌ها قرار می‌گیرد./س

برچسب ها: برقراری ، پرواز ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.