زن ثروتمند چینی شش روز هفته، قبل از طلوع آفتاب از خواب بيدار مي‌شود و مي‌رود تا به عنوان يك كارگر شهرداري براي شهر خدمت‌رساني كند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، يو يوژن زن ۵۳ ساله‌اي است كه در شهر ووهان چين زندگي مي‌كند و بسيار ثروتمند است. طبق گزارش‌هاي نشريات چيني، خانم يوژن صاحبخانه متمول ۱۷ آپارتمان است كه ارزش همه آنها بيش از ۱۰ ميليون يوان (حدود ۵/۱ ميليون دلار) است. 

اما اين دارايي‌هاي گران آن چيزي نيست كه خانم يوژن را جزو غني‌ترين مردم چين به شمار مي‌آورد بلكه روحيه مصمم او و در عين حال خاكي بودن اوست كه وي را فردي خاص معرفي كرده است. وي شش روز هفته، قبل از طلوع آفتاب از خواب بيدار مي‌شود و مي‌رود تا به عنوان يك كارگر شهرداري براي شهر خدمت‌رساني كند. درآمد ماهانه‌اي كه از اين كار كسب مي‌كند تنها ۱۴۲۰ يوان (۲۲۷ دلار) است. 

از زماني كه يك خبرنگار محلي روزنامه ووهان تايمز چين ايشان را كشف كرده است، خانم يوژن به نمادي از سختكوشي و اراده در چين تبديل شده است. 

خانم يوژن در فقر به دنيا آمد و در فقر بزرگ شد ولي همت او باعث شده است كه به چنين نمادي تبديل گردد. ايشان در سال ۱۹۹۸ به عنوان كارگر شهرداري استخدام شد و كارش شامل شست‌وشوي خيابان‌ها و تخليه سطل زباله‌هاست.
 
هنگامي كه او در سال ۲۰۰۸ مالكيت آپارتمان‌هاي گرانقيمتش را به دست آورد مانند ديگران كه معمولاً خانه‌هايشان را به اجاره درمي‌آورند و هزينه آن را صرف تنبلي خود مي‌كنند رفتار نكرد بلكه شغلش را نگه داشت و اكنون نيز همان شغل را داراست. 

خانم يوژن به خبرنگاران گفته است: «من مي‌خواهم براي پسر و دخترم الگو باشم. من نمي‌خواهم يك گوشه بنشينم و باقي ثروتم را بي‌مورد مصرف كنم.» تاكنون، فرزندانش نيز پا جاي پاي مادر خود گذاشته‌اند. پسرش به عنوان يك راننده مشغول به كار است و دخترش نيز شاغل است.
برچسب ها: چین ، وبگردی ، ثروتمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار