عضو جبهه نجات ملی مصر(‌ائتلاف احزاب مخالف نظام) گفت:‌«‌بر اساس تصمیم اجماعی اعضای جبهه نجات ملی، احزاب هوادار نظام سیاسی حق عضویت در این جبهه را ندارند».

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الرساله نت ؛ عمرو موسی افزود:‌« بر اساس این تصمیم عضویت حزب مصر قوی به ریاست دکتر عبدالمنعم ابوالفتوح در جبهه نجات ملی رد می شود زیرا باورها اینگونه است که این حزب که از احزاب نزدیک به حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین به شمار می آید سعی دارد با ورود به جبهه نجات ملی این ائتلاف را از هم فروبپاشد و ائتلافی هماهنگ با سلیقه خود تشکیل دهد».

عمرو موسی که با شماره امروز روزنامه عکاظ گفتگو می کرد، افزود:‌« برخی در پی آنند که نقش جبهه نجات ملی را تلاش برای براندازی محمد مرسی رئیس جمهوری کشور تعبیر کنند در صورتی که چنین برداشتی اشتباه است هر چند ممکن است برخی از اعضای ائتلاف چنین خواسته ای داشته باشند اما هدف اصلی ائتلاف مخالفان، نجات کشور مصر است زیرا بر این باوریم که مصر در آستانه وقوع یک زلزله بی سابقه است».

وی خواستار چاره اندیشی در چارچوب حکمت و عقل و در پی آن تلاش برای فراهم آوردن زمینه برای اجرای تصمیمات درست در کشور شد و گفت:‌« این ماموریت تنها بر دوش محمد مرسی یا حزب آزادی و عدالت نیست بلکه مخالفان هم در این زمینه نقش دارند».

دبیر کل پیشین اتحادیه عرب با بیان اینکه جبهه نجات ملی پایگاه مردمی خوبی در کشور دارد افزود:‌«‌با اعتماد به همین اصل با فهرستی واحد وارد انتخابات پارلمانی می شویم اما همکاری احزاب عضو جبهه نجات ملی محدود به انتخابات نخواهد بود بلکه این همکاری ها به نفع مصر ادامه خواهد داشت ولی در این مرحله خود را برای انتخابات آماده می کنیم».
برچسب ها: موسی ، جبهه ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار