نماينده تهران با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور در صحن علني امروز (چهارشنبه) گفت: ايده رئيس‌جمهور ايده خوبي بود اما بايد براي اجراي فاز دوم تصميم‌گيري شود و در صورت تصميم براي تحقق اين مهم، اجراي فاز دوم در بودجه 92 نيز لحاظ شود.

علي مطهري نماينده تهران، ري، شميرانات در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور در صحن علني امروز(چهارشنبه 27 ديماه) گفت: رئيس‌جمهور اصل 113 قانون اساسي را که تصريح مي‌كند "رئيس‌جمهور مسئول اجراي قانون اساسي است" را اينگونه تفسير مي‌کند که آنچه خودش تشخيص دهد مطابق با قانون اساسي است اجرا مي‌کند و آنچه که مخالف قانون اساسي باشد اجرايي نمي‌کند.

وي با بيان اين که اصل 113 قانون اساسي اين گونه نيست، افزود: رئيس‌جمهور قانوني را که شخصا تشخيص دهد مغاير با قانون اساسي است اجرا نمي‌کند مانند قانون تسهيلات ارزي براي متروي تهران و کلانشهرها و .... که اين برداشت غلطي است و مرجع تشخيص انطباق قانون با قانون اساسي شوراي نگهبان است اما ايشان روي عقايد خودش پافشاري مي‌کند.

اين نماينده تهران با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور مبني بر اينکه مجلس نبايد وارد امور اجرايي شود، تصريح کرد: اين امر درستي است و مجلس نبايد راجع به انتصاب استانداران و..... دستور دهد اما نمايندگان مي‌توانند درباره انتصاب يک استاندار به وزير كشور مشورت بدهند که امر بسيار خوبي است و نبايد باب مشورت را بست .

مطهري همچنين ادامه داد: احمدي‌نژاد بايد مصاديق دخالت مجلس در امور اجرايي را اعلام کند، اما من فکر نمي‌کنم مجلس تاکنون دخالتي در اجرا داشته باشد.

وي در ادامه درباره اجراي فاز هدفمندي يارانه‌ها گفت: پيشنهادات رئيس‌جمهور درمورد تشکيل کارگروه مشترک ميان مجلس، دولت و کارشناسان پيشنهاد خوبي بود به هر حال دولت بايد مجلس را براي اجراي هدفمندي از  طريق گفتگو قانع کند.

نماينده تهران در پايان خاطر نشان کرد: ايده رئيس‌جمهور ايده خوبي بود اما بايد براي اجراي فاز دوم تصميم‌گيري شود و در صورت تصميم براي تحقق اين مهم، اجراي فاز دوم در بودجه 92 نيز لحاظ شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، مطهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار